Början är den viktigaste delen av arbetet

Så idag har jag då tagit tag i mig själv och börjat den alldeles egna för-försäsongen. För er som inte vet vad det innebär så är det mitt sätt att komma ikapp det jag alltid halkar efter utespelarna under säsongen i form av  löpning och styrka.

Visst går det att jobba hårt med det även under säsong. Men allt till trots så vill man ju orka prestera under träningar och ha max energi kvar till dem plus matcher och har då lite svårt att hinna med att "bryta" ned och bygga upp sin kropp ytterligare. Snarare handlar det under säsong att bibehålla den kondition och styrka som man skaffat sig under sommarens försäsongsträning.

Tungt är det att börja på nytt, flåset är inte på topp får jag erkänna. Men första rundan över milen avklarad idag iallafall. Det gick inte fort men jag är stolt som få att jag tog mig i kragen och kämpade på iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback