"Det här är en sång om ingenting"

Läste i tidningen att man i Hudiksvall utfärdat ett förbud för alla kommunal anställda mot rökning och SNUSNING under arbetstid.  Jag gissar mig på att de är den första kommunen som utfärdar ett sådant förbud som även innefattar snusning.

 

Hmm, hur ska jag ta ställning till det här. Nja jo det är nog en ganska bra idé. Kanske...

Man funderar ju hur det ska gå att kontrollera bara. Och hur många som smygsnusar. Och vilka påföljder ett "brott" skulle få?!?

 

Att snusa är riktigt löjligt. Säger egentligen emot mina principer. Men så var det ju det där med karaktären...

 

Undersökningar visar att det där med att det går att träna bort spriten ur kroppen bara är en myt. I vilket fall så känns det mycket bättre efter dagens flitigt genomförda träningsinsatser. Ett ordentligt löppass i Skatås med Tesso som först när vi är framme erkänner "att jag trodde f-an aldrig att jag skulle orka med runt."  

Det är fascinerande att man kan vara så olika på att springa som vi två är. Jag kan mala i samma tempo i princip hur länge som helst- medans en rusch gör mig döende. Tess däremot är helt otroligt grym på ruscher och tempoökningar!

Trodde att min pump skulle ha svårt att orka med idag efter helgens bravader, men så var inte fallet utan det gick nja verkligen inte bra- men lättare än förväntat!

 

Tre timmar simlektion i Åby simhall med skolan idag med. Snacka om skrynkliga russinfingrar och rödsprängda ögon efteråt! Fokus på dagens lektion var crawl och livräddning. Var j-kligt kul, men något slitigt med simmandet faktiskt, speciellt när vi bara tog armtag. Det sög i gäddhänget!

 
Apropå livräddningen, så kan ni simma lugnt i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback