Göteborg äter upp mig...?

Kände att jag borde piffa upp bloggen så här på vårkanten och göra den lite mer personlig. Den jag haft hittils känns så mörk och tråkig och min gröna era håller dessutom på att gå mot sitt slut.

Gick väl sådär... I´m so not a "datahacker". Biljoner av svärord har hoppat ur munnen på mig den sista halvtimmen. Så jag ger helt sonika upp för den här gången och väljer att byta stilmall istället. Det stora problemet är att jag ju inte vill välja en som någon annan redan har. Inte det lättaste med tanke på att det bara finns 10 att välja på och bloggande är löjligt häftigt för tillfället...

Efter mycket om och men fick det bli en "Gratjova". Krävde en hel del övervägande men nu är det gjort. Var lite inne på en reseinspirerad "Danne Bron Sundbom bakgrund" ett tag men nja, det kändes inte riktigt som mig. Snyggast var nog ändå den rosa "Love- bakgrunden" men den passar inte riktigt mina manliga sidor :)

Den stora anatomitentan närmar sig. Var tänkt att plugga framåt småtimmarna, men så låg ju den sista Sex in the city- dvd: innanför brevinkastet och valet av kvällsaktivitet var inte särkilt svårt. Åhh ja jag vet att det är skumt att om man aldrig ser på TV (med motiveringen att det är slöseri med tid) väljer att vid de sällsynta tillfällena som blir att se på något så IQbefriande som dessa NYbrudar. Men se det så här att om man trots allt då och då väljer att ägna sig åt en "IQbefriande aktivitet" av detta slag så kan man ju lika gärna göra det ordentligt! Vet inte varför jag älskar Carrie- kanske pga av att hon är min totala motsats?!?

För en storstadsmänniska är jag då rakt inte! Josse sa något mycket träffande angående detta till mig igår:  "Det känns som om Göteborg äter upp dig!" Den kommentaren visste sin plats och stämde till fullo antingen jag vill erkänna det eller ej.

Gamla poplåten "Vienna Calling" med Falco tilldelas priset som dagens låt i joggingspåret. Sådant uppiggande och klämkäckt (=enformigt) 80-talssound i lurarna måste kunna göra även den bittraste på bättre humör!

Nä, nu pallar jag inte med att skriva mer. För mycket knäckeätande vid datorn har fått stora konsekvenser för mitt tangentbord. De hänger ideligen upp sig och det är måttligt iriiterande. Å, Ä, E, K och Delete verkar vara tydligast påverkade av nedskräpningen- knakar, knastrar och bokstäverna vill inte riktigt komma på plats i dokumentet. 

 


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Kika in på TheGuide!
Din Guide till allt möjligt i världen!

Länkbyte om du vill...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback