Laxfilé med kossa?!?

 I tisdags efter 14,5 timmars tågresa och ett gediget förmiddagsprogram uppe i Umeå så var det vid lunchtid dags att träffa några spelare i Dalen för att äta lunch och ha lite samkväm. Vi ställer oss i kön för att beställa och läser på Skriffeltavlan om vad som är dagens rätt: "Laxfilé med nöttäcke".  Trött, nervös och vilse som jag är får jag fram - Vadå, är det en kossa på då eller? Haha, kul skämt tänkte de andra. Beställer i alla fall en dagens utan att fundera på vad det kan tänkas smaka utan litar på att det är gott då de andra beställer in samma rätt.  


Så vi går och sätter oss vid bordet och småpratar tills maten kommer in. Då ser jag att det som serveras är en laxfilé med nötter på. Jag inser att min kommentar tidigare var riktigt idiotisk och brister ut i ett av de värsta gapskratten på mycket lång tid.

 

Ingen fattar alls vad jag skrattar åt och det bubblar i hela mig, jag får andnöd och kan inte ens få fram vad det är som är så roligt då de tittar på mig mycket frågande. När anfallet efter ett bra tag i allafall börjar tendera i att lugna sig lite så får jag dum som jag är till slut fram några stappliga ord fyllda med fnitter emellan att jag verkligen trodde att det var nötkött på laxen. Idiotförklarad, haha! Snacka om ett knasigt första intryck- det var humor det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback