Påskaftonsnatt på jobbet

Så då var det dags att bege sig till jobbet och slita (?) lite denna påskaftonsnatt. Kan tänkas låta tråkigt, visst hade det kanske varit kul att gå ut en sväng och slå klackarna i taket när det är mycket folk i rörelse. Saken är den att jag knappt minns hur det är att gå ut en storhelg eftersom jag ofta jobbar då. Tycker det är lite tråkigt med sådana här helger för det känns många gånger så tillgjort och planerat. Därför brukar jag ställa upp och jobba till arbetskamraternas stora glädje.

 

Har hunnit med att vara lite social idag i alla fall. Sociala rundan gick först till pappa (för att kolla in det nya mycket snygga badrummet med bastu och bubbelpool) i Veddige, sen till mamsen i Nasaret och sist till brorsan i Bua. En sväng på stan hanns även det med, men det var så tokigt med folk att jag nästan fick spel! Ett spontaninköp i form av en skinnjacka hanns visserligen med. Det går fort att bränna pengar...

 

Nu på kvällskvisten har jag tittat på Semifinal 1:3 mellan Balrog och Rönnby på SVT24 och ställt upp som personlig chaufför och personlig "outfitrådgivare" åt systeryster. En mycket sevärd dammatch som slutade 6-5 till Rönnby efter en makalös upphämtning efter ett 4-1 underläge efter första perioden. Kul med mycket mål, anmärkningsvärt är att det efter 1.19 in i matchen redan gjorts hela 3 mål. Själv trodde jag på en mer avvaktande och tillknäppt historia...

Sugen på att spela innebandy blev jag i  vilket fall, tur att Kungshus Cup väntar i helgen så att en del av abstinensen förhoppningsvis kan stillas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback