Säsongsavslut

Idag har vi haft avslutning med laget i svingeln. Det var en trevligt men vemodig tillställning, kändes nästan som om man inte ville gå hem för då skulle liksom sagan ta slut för min del. Denna gången är det inte heller tal om att bara vända blad utan om att börja skriva på en ny roman!


Mina säsonger i RBK är något som jag kommer minnas med glädje och tacksamhet både på det sportsliga och det personliga planet och det är därmed inte konstigt att det känns en smula sorgligt.

***

När jag var och provtränade med RBK första gången kände jag genast att det var rätt och jag bestämde mig nästan på ett ögonblick för att det var där jag skulle spela när jag flyttade upp. Sa nej till de andra föreningarna innan jag hade varit där och provtränat vilket ledde till en del tjurigheter från deras sida. Det visade sig att det var rätt att lita på en så stark magkänsla. Jag har aldrig ångrat mig en sekund.

***

På kvällens meny stod världens bästa tacobuffé som innefattade allt man skulle kunna tänkas vilja ha och en superb marängswiss till efterrätt. Yammie! Underhållningsvärdet var av största klass- Jake skrämde mig rätt ordentligt när han sa att inte SVT 24 fanns i svingeln- och ett tag var jag halvvägs på väg hem! Men slutligen fick vi in matchen med stort M på Tv och jag kunde nervöst se Warberg vinna över Storvreta och välförtjänt ta sig till SM-finalen i globen på lördag. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

***

I pauserna så hanns det med en del tillbakablickar från säsongen och de 3 övriga säsongerna som denna satsning och detta lagbygge har genomförts. Som vanligt hade herr ström koll på grejorna och var väl förberedd med statistik och annat smått och gott. Imponerande statistik får man säga! Mest imponerande är att laget endast inkasserat 6 förluster under seriespelet under ordinarie speltid på 4 säsonger. Det talar sitt tydliga språk! Den totala målskillnaden var även den otrolig men jag kan inte minnas de exakta siffrorna...

***

Årets spelare framröstad av spelarna i laget blev Tina Alderin Lindbom (som även vann sköldligan). Det var mycket välförtjänt och rättvist så in i vassen. Tina, du är en bra förebild och en bättre lagspelare och fighter är svår att finna. Det är guld att ha en som dig i sitt lag. Grattis!

***

Jag fick också ett årets spelare pris, förra årets, eftersom Martin nu äntligen hade nytt bläck i skrivaren. Så nu är tomrummet på hyllan fyllt och det ärofylldaste priset av alla står där och blänker!

***

Kul, att våra trognaste supporters var med och delade ut ett pris till årets publikfavorit. Det gick till Marre "med det snyggaste löpsteget" Skoglund.

***

Josse "retstickan" Karlsson hade satt ihop en skiva med fullt av bilder, filmsnuttar och ett bildspel med text och allt i kronologisk ordning från samtliga säsonger. Verkligen kul att ha och ta fram och kolla på. Vilket bra initiativ och vilket fantastisk arbete du lagt ned!

Med tanke på mina egna datorkunskaper är jag djupt imponerad...

***

Skulle jag själv fått dela ut ett pris så skulle det gå till just Josse som stod för säsongens absolut roligaste händelse som jag aldrig, aldrig någonsin kommer att glömma. På en träning gjorde hon ett sjukt snyggt mål på mig. Förvånad som aldrig förr (Josse är bra på mycket men att göra mål snygga stenhårda mål rätt up i kryllan är inte hennes starkaste sida) tittar hon ned på sin klubba och säger -Hur gick det till? Då hörs Lisa på väg in på plan för att byta med Josse säga -Vem har tagit min klubba? Lisa är rightare och Josse är leftare- resten får ni räkna ut själva...

***
Skavet skulle få ett pris för årets materialspelare . Hello miss kitty- behöver man tillägga något?  När du kom ingåendes för första gången med din rosa väska i Båstad fanns det ingen som inte drog på ögonen. Då var du stjärnan på centercourten och tjejen hela dagen! Själv var jag stjärnsuputen den dagen, med knarkarpupiller stora som tiokronor på varenda kort. Matchen mot Falun i grytan på söndagen var varm och kämpig. Det gör jag aldrig, aldrig om...
***
En annan rolig händelse från en träning i vinter är när en viss ledare i vanlig dager är på sitt extremt retsamma och ironiskt tjuriga humör och är på mig om hur dåligt det är att man kan glömma sina grejer (Målvaktshjälmen var kvar hemma). Tillslut avfärdar han en tyken kommentar något ironiskt och beger sig hemåt. En tag senare kommer samme tränare tillbaka igen. Han hade gått hem utan sina vantar. Skadeglädjen bubblade ganska gott inom mig då! 
***
Oj, inser att om jag skall fortsätta så här så kommer jag aldrig bli klar...
Alla i laget är tamejfan värda så många priser och roliga utmärkelser, får kanske bli några uppföljare. På tal om utmärkelser-  vem vann egentligen säsongens "dancebattle"?
***
På lördag bär det av till Globen. Warberg har fixat ett eget tåg upp för sina supporters. Nu snackar vi!

Kommentarer
Postat av: Line

Ja det hoppas ja att vi gör bara vi kommer in allihop :) okej ja tror inte du får sååå många av mig :)

Postat av: Dennis

Ja det hade varit kul o vara i globen... men men sån e innebandyn

2007-04-16 @ 19:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback