Show must go on...

Igår packade jag min målvaktsväska och drog mig ned till Valhalla och vad jag trodde skulle vara en vanlig matchsamling med efterföljande tisdagsträning. I början var allt frid och fröjd och det sedvanliga vinnarfikat stod uppradat på katedern. Men så blev allt inte som vanligt. Snarare följde ett lite vemodigt möte med spelare, ledare och styrelse inför kommande säsong...

 

Första bomben som släpptes var att inga av våra fem i ledarstaben stannar nästa säsong. Inte oväntat alls utan snarare något som man känt varit ganska definitivt sen en lång tid tillbaka. Trots detta kändes det på något vis ändå lite sorgset. Ett mer komplett eller engagerad ledarstab tror jag är mycket svårt, om inte omöjligt, att finna på denna nivå. Jag känner därför en enorm tacksamhet och glädje att få tagit del av deras kunskaper och jag är medveten om att jag utvecklats till en bättre och stabilare målvakt sen jag stegade in i Valhalla för första gången i augusti-05.

 
image97

Ström är redan på väg mot nya utmaningar i Pixbo Dam (läs Pixbo.se). Det är bara att gratulera "rävarna" till deras nya ledarstab. Enligt hemsidan "den mest kompletta ledarstab som funnits i Pixbo Wallenstams damlags historia". Jag säger inte emot!

På spelarsidan är inte mycket konkret och färdigkonstaterat ännu och det är inte heller min tanke att sitta här i bloggen och sprida rykten eller "sillyseasonskvaller"- det sköter andra så bra ändå i den här staden! Vad man kan konstatera är väl att det stod ganska klart att det inte kommer att ske en ordentlig elitseriesatsning nästa år. Detta i sig får följden att laget mer eller mindre kommer att splittras då vi alla har olika mål och mening med vår innebandy.

Känns lite trist då det under denna säsong kommit att byggas upp en stark lagkänsla och vi har varit ett riktigt gott gäng. Vi har uppnått det vi strävat efter i år, ett resultat av en lång och hård satsning trots att vi många gånger spelat under en enorm press. Starkt jobbat! Säsongen 06/07 kommer absolut vara något att minnas och ta med sig med glädje i hjärtat! 


Mina tankar inför nästa säsong är fortfarande odelade och inte ännu särskilt konkreta. Aldrig förr har jag dock känt mig så klar på vad jag vill och trott på att jag klarar av det. Jag vill vidare, träna mer, satsa hårdare och ha ordentlig utmaning. Ett mellanår utan någon egentlig satsning kan jag förstå passar flertalet i laget då man spelat mer eller mindre med "press" på sig under flera säsonger - men det tilltalar inte mig då jag snarare känner att den här resan bara har börjat...

 

Dessutom har jag redan spelat flertalet säsonger på det här viset utan någon egentlig satsning eller mening och jag har liksom just upptäckt att det finns ett annat mer inspirerande och utmanande sätt att genomföra det hela på. Det kallas träning, träning, träning- omprioriteringar, livsval och en hård satsning med uppoffringar på alla möjliga plan!


Vi får se vad det hela slutar. Som sagt då var "Sillyseason" karusellen igång igen. En spännande men ack så jobbig tid!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är verkligen så att vi i laget ligger på olika plan när det gäller innebandyn. Jag känner att jag gjort mina äventyr och andra vill ut och göra dem. Det är sorgligt att förlora det fina gänget vi har men samtidigt fullkomligt förståeligt. Usch, jag vet inte riktigt vad jag vill. Blä. Ses nästa vecka.

Postat av: Sara

Den här tiden på året är verkligen snurrig och i år snurrigare än någonsin! Visst vet jag vad jag helst vill: men, var, när, och hur vet jag ju fortfarande inte och det är aningen stressande... Men du! En vecka kvar men gänget, kungshuscup spel och avslutningsmiddagen. Cuper är dökul ju! Ok, du detta är ju en klyscha som inte allid fungerar så bra som man hoppas MEN "vi kommer hålla kontakten ändå". Vi har ju en del konserter och innebandymatcher att gå på om inte annat! Puzzz

2007-04-05 @ 09:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback