Vem bodde INTE i örnnästet?

Trots att helgen till stor del tillbringats på jobbet har den kantats med många trevliga händelser. Lördagens otippade lilla kräftkalas var en sådan. Hade till mitt stora förtret så smått börjat ställa mig in på ett kräftfritt augusti. Istället kom jag till dukat bord med rödlysande kräftor och smarriga tillbehör. Visserligen kinesiska paketkräftor med minimalt innehåll. Men det är tanken och känslan som räknas. Tack mina vänner! Det var uppskattat!


Det efterföljande TP spelandet bjöd som alltid upphov till meningsskiljanden och tveksamma domslut. Men framförallt till skratt! Själv var jag riktigt nöjd med mitt egenkomponerade svar "Earn- nest Hem-ingway"  på frågan: Vem bodde i Örnnästet?

Uppskattades inte lika mycket av alla i skaran men själv tyckte jag det låg mycket högt på fyndighetsskalan!


Just när den frågan dök upp kom Helena tillbaka från en liten utflykt i barnkammaren och upprepar hur hon tolkat frågan i förbifarten: Vem bodde inte i örnnästet? Var det vad man skulle svara?

Hmmm... Skulle ta en stund att svara på den frågan. Antar att svaret skulle innefatta alla människor i hela världen- förutom Hitler (som var svaret på frågan)!

 

Tror egentligen inte det är tävlingsmomentet eller själva spelet i sig som gör att jag tycker att det är så roligt med spel av denna karaktär. Snarare är det alla freudianska felsägningar, fel upplästa uttalade frågor, totala missförstånd och dåliga gissningar som gång på gång ger upphov till skratt som är charmen med det hela. Sen att jag är världshistoriens sämsta förlorare som inte vet något bättre än att få vinna det hör inte till saken...

 

Ett tips från en rutinerad sällskapsspelare är att om ni inte har en aning om vilken athlet de söker på en orange (sport och fritid) fråga gissa på Johnny Weissmuller. Han verkar vara vanligt förekommande som svar på frågorna. Tre gånger i rad har han dykt upp. Vad är oddsen för det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback