Behöver jag säga att jag spelade med felvänd klubba?

Jag har överlevt ännu en jul med allt vad det innebär. I år har det inte ens varit särskilt slitsamt utan en förhållandevis trevlig tillställning. Förutom lite brännskador med efterföljande otäcka blåsor under knäckkokandet så har det mesta gått lugnt och sansat till. Mycket mys och således alldeles för mycket mat!
För det är FÖR mycket som skall trugas ned i magen. Jag mår illa bara jag tänker på det. I dagarna två kan jag tippa att jag ätit ungefär lika många kalorier som jag gör på en vecka annars...

För att råda bot på allt ätande så länge har det blivit mycket utevistelse i form av lång promenader i kylan. Underbart skönt att komma tillbaka in i värmen med rödrosiga kinder och lägga sig under filten på soffan.
 
Idag slog vi på stort  och dammade av gamla skrillor och gick på is. En mycket prestigefylld strafftunering tog form som avbrott i hockey-bockeyn. Olyckligtvis slutade det inte med en förstaplats för mig  vilket inte lär undkommit någon i stan ...

Nu väntar Tomten är far till alla barnen följt av streckläsning av julklappsboken Det femte barnet av Doris Lessing. Imorgon är allt tillbaka till det normala igen. Träning på Gammlia.



image234
Mupp-hockey på högsta nivå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback