Hur gör man 48 mål?

Veckan som förflutit har varit otäckt lik de föregående. Går i säng alldeles för sent och börjar jobba alldeles för tidigt. En taskig kombination som endast  leder till en utdragen siesta på eftermiddagen innan det är dags att traska mot hallen igen. Detta innebär i sin tur att jag inte hinner få en uns av det stackars dagsljus som kryper sig fram några få sekunder runt lunchtid. Mörker, mörker och åter MÖRKER!

Veckans träningar har varit förvånansvärt roliga aber jobbiga. Antar att det skall kännas att det inte står någon match på programmet. Stort av Krasse och Renström att köra på i samma takt som oss andra trots att de är på vift med landslaget i helgen!

I torsdags var det dags för den årliga matchen mot funktionärer, päron och andra engagerade i klubben. Tyvärr var det lite dålig uppslutning på deras lag i årets upplaga och när "mitt lag" lämnade över till resterande med en 7-3 ledning och tågade ned till gymmet trodde vi att matchen var så gott som bärgad. Nix Pix, vad hände då?!? En halvtimme senare när vi går upp för att se matchens slutskede står resultattavlan på 9-9. Lingon och Dysli måste ha kört "two mans show" annars vet jag inte hur det där gick till. Sån tur var var dagens utespelande målvakt Malin på bästa målhumör och satte glatt den avgörande bollen bakom Manne Materialare. Till Mohlin: Det är ALLTID roligast om man vinner!

Med tanke på det där med att vilja vinna så har jag världshitoriens tröttaste ögon efter att ha suttit och spelat det S-tans
innebandyspelet på nätet hela eftermiddagenoch kvällen igår. Må hända att jag blir lite besatt av att vinna, men det är ju för f-n stört omöjligt att få över 25 mål. Jag blir galen. Har försökt skylla ifrån mig på allt och försökt hitta alla felaktigheter och försvar som finns för att min data(!)mus helt enkelt är sämre än andras. Efter att ha kört på tre olika datorer så har jag inset att ursäkten inte räcker till. Inget fel på den. Kimmo, tell me, hur gör du?

Morgonkaffet börjar strila ned i magen och jag börjar så smått vakna till liv. Idag väntar shopping på HH. Sen blir det till att göra sig lite vacker innan den stundande lagfesten hos Rebbish i afton. Tror bestämt det var flera månader sedan som någon i laget såg mig i något annat än träningsoverall eller målvaktsställ...


Julbord imorgon. Yammie!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ang.din komm.
Sinnesjukt spel *fniss* vi har spelat i timmar, i hate it.

Postat av: Kimmo

Haha... skulle jag lämna ut alla tips om hur man skjuter så riskerar jag att tappa min åtråvärda förstaplats på listan!
Men ett tips kan jag ge dig: Skjut inte alltid högt...;)

2007-12-17 @ 22:18:47
Postat av: Reply

Jag har provat allt: högt och lågt, varierat, snabbt, långsamt. Men så är jag ju ingen målstjuv heller. Kanske finns en anledning att jag sitter i mål och försöker ta de där vita skitsakerna istället för att skjuta på dem?

Men....

Jag har inte gett upp än!

2007-12-18 @ 09:47:37
Postat av: Kimmo

Ja skam den som ger sig... jag e också inne i en svacka just nu, 43- 38- 41 de sista tre försöken!

2007-12-18 @ 10:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback