"Jag gillar att skoja om Mirja!"

Någon har hängt upp sig på måndagens basketträning och då i synnerhet hyses agg emot domare och regelverk. Så fort jag närmade mig vår stora "basketstjärna" igår under träningen mumlades det om foul och "ni kan ju inte spela" och gud och hans moster. Det känns som om det inte är särskilt många i laget som har spelsystem i basket som specialitet vid sidan om innebandyn... Tagga ner, Jordan!

Visst, jag må vara lite lätt hård mot flickebarnet då och då. Inte var det riktigt jag menade. Erkänner att denna rubrik vore mer passande. Ändå blåser det upp till storm i det krig som alla hoppats på men jag och Pirjus duktigt försökt undvika- Bloggkampen. Det börjar övergå så smått i ordentliga tråkningar på träningarna vilket bör undvikas i det längsta. Detta då den enda som verkligen taggar till, vaknar till liv och kämpar lite extra är  Mirja-jag-tar ut-mig-så-lite-jag-kan-Viklund. Inget vidare då hon redan har ett litet försprång sportsligt. Antingen måste diskussion sluta här eller måste nya genomtänkta medel tas till.

Efter gårdagens träning lade ovan nämnd in en ny växel och gav tillbaka med värsta tänkbara metod. Det var överlämning av bollar & koner, sjukvårdsväska och västar på gång. Mirja som undvikit att hjälpa till en enda gång under 3 säsonger fick betala tillbaka förra månadskiftet och hade nu makten i sina händer att utse Decembers bollbärare. Gissa en gång vem som ska traska med bollhinken 4 dagar i veckan denna månaden?

Vad sägs miss monkey: försoning, omfärgning eller världskrig?


Kommentarer
Postat av: Zeke

Jag vi i laget hoppas att erat lilla krig fortsätter eftersom ni då kommer att ge den roliga uppgiften till varandra varje månad. Ingen bollhink för oss andra ;)

2007-12-05 @ 22:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback