Passa er Comets!

Många trötta bussben på plats på Gammlia idag. En kort lunkilunk- jogg och en okänd aktivitet i hallen efter att Comets avslutat sin match väntade på schemat. Umeås baskettjejers vinster i högsta serien går att räkna på ett finger- varje säsong. Idag när jag premiärkollade min första match tog de ytterligare en efter en härlig vändning i slutet av matchen.

Där satt ett innebandylag på läktaren och diskuterade hur tråkigt det är med så lite närkontakt och det ena med det andra. Då domaren blåser och vi får gå in på plan kommer beskedet: Ni ska ha en basketträning med Umeå Comets stora eldsjäl Thorbjörn!

Jag lovar att det var fler än jag som trodde att Örjan drog ännu ett "roligt" skämt. Så var inte fallet. Dagens träning var på fullaste allvar ägnad åt korgbollsspel....

Har efter mycket gnäll och sura miner under grundskolans basketlektioner sedan länge bestämt mig för att försöka ge sporten en ärlig chans. Ni vet finna glädjen och det fina med att få utöva en av våra äldsta bollsporter. Så även idag. Sprang runt med ett påklistrat leende och försökte verkligen- men icke! Kan fortfarande inte se charmen med det hela...

Man får ju knappt röra varandra... och hur i h-lvete ska man då kunna ta bollen ifrån varandra? Antar att svaret är att vänta på fel pass och hoppa högt. Då min spänst är obefintlig och min längd är emot mig så funkade inte försvarsspelet särskilt bra för mig. Men jag lovar att jag vann flest-foul-matchen iaf....

Någon som däremot blommade upp och visade sig från sn bästa sida var Mirja. Ja, det är sant hon utsrålade en enorm glädje och fullkomligt ägde på plan. Vad som var kul var att det lyste igenom att den spelstil man har på innebandyplan var i det flesta fall enormt lik på bsaketplan. Samma löpningar, samma positioner och så vidare.

Många härliga skratt blev det iallfall och det var nästan så jag gick hem från träningen med ett leende på läpparna. Bara nästan. Men det är ett högt betyg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback