Poängplockare

Igår var det äntligen dax för mig att äntra planen igen. DM-match mot serieledande division 1 laget RIG (riksinnebandygymnasiet) i hallen som gud glömde, i Röbäck. Må hända att det för kollektivets nedtränade kroppar var en inklämd extramatch i mängden. För mig var det något mycket större. Efter att inte ha spelat en match från start sen jesus gick på vattnet så var det här dagen med stort D. För mig kändes det då inte som en rutten DM-fight utan snarare som en VM-final!

Då det inte bjuds på spelminuter i överflöd så är det tufft  men inspirerande att veta att man har en ynka liten chans- EN. Den måste ta för att få en sekund i rampljuset. Nervositets- och ringrostighetsbarometern stod därmed blinkandes och tjutandes på den röda sidan innan matchstart. Som tur var så släppte det ganska fort. Efter 2.35 minuters speltid var jag för första gången noterad i protokollet efter att ha assisterat Sandra Linders 1-0 mål med ett välriktat utkast. Efter det infann sig bara ett lugn och en inre glädje att spela match igen. Slog mig att det är ju för detta som man traskar iväg till träningen gång efter annan. Hade nästan glömt....

RIG:s "man-man-dumbom" fungerar inte så bra om motståndarna vet hur man ska spela mot dem. Det gjorde vi och det blev därmed inte en så tuff match som vi alla hade väntat oss. Jag vart förvånad över vilken bra inställning samtliga visade upp trots trötta ben och ett digert schema. Extra kul att vi (iallafall i första) började sätta våra chanser. 6-5 i skott efter första och en ledning med 4-0 är inte illa pissat alls!

Det blev en relativt komfortabel seger. Vinst med 10-3. För egen del kändes det underbart kul att damma av målvaktskläderna. Som alla säkert vet är jag sällan nöjd med min insats - det går alltid att göra lite bättre! Trots detta känner jag mig i det stora hela relativt nöjd med min insatsmed tankepå omständigheterna. Avslutade matchen som jag började den och assisterade fram Helas till matchens sista mål. Två poäng i samma match. Kan hända att jag till och med gick om en viss utespelare i poängligan...

***
Försök inte med att DM-matcher inte räknas! Den statistik som en gång är inmatad i Coachs superdata är the one and only som gäller!

***
Kungligt
Kimmo!

***
Lider av en fruktansvärd hemlängtan idag. För första gången på år och dar saknar jag min familj och mina vänner hemma. Har jag nämnt att det alltid finns en plats ledig här?

***
Dax att trotsa tråkvädret och bege sig emot hallen även denna kväll för veckans sista träning. Ses på en hall nära dig!

/// Sara "bollhinksbäraren" Svensson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback