Dagens onödigast "måste-ha-pryl".....

Tekniska prylar brukar inte stå högt upp på min lista. Har aldrig förstått vitsen med att lägga dyra pengar på att ha det allra senaste bara för att skryta inför allt och alla. Samma pryl brukar ju ändå gå att köpa till ett mer överkomligt pris bara några veckor senare.

Men nu är det så att jag ändå har fastnat för Sony Ericssons Bluetooth-klocka. Den är så snygg, cool och SÅ ONÖDIG! Vad ska man då med en sån till? JO man kopplar helt enkelt ihop klockan via bluetooth med sin mobil och så talar klockan om när det ringer, när du får ett sms och från vem det är. På klockan kan man avvisa samtal eller trycka upptageton via knappar på sidan av urtavlan. Pris ca 3000kr...

Som sagt så onödigt och framförallt så stressande att alltid kunna nås. Säger jag som verkligen har mobilen som en riktig "nalle" bredvid mig i sängen och skulle bli tokig av att gå hemifrån utan... Så sjukt beteende! Jag menar hur viktiga samtal hinner jag få medans jag går till ICA och handlar som absolut inte kan vänta egentligen?

Kanske bli svårt att ta mitt påstående om mitt tekniska ointresse på allvar när jag nu tänkt meddela att jag i eftermiddag ska åka på jakt efter och förhoppningsvis inhandla en ny bärbar dator i eftermiddag! Motsägelsefullt? Ja verkligen! Tyngdpunkten av mitt motstånd är nog egentligen mot TVprylar, det är mot dessa som mitt värsta motstånd ligger i. Kan vara för att jag tycker att TV i princip enbart är ett slöseri med tid och för att jag tycker att TV är ett mycket långtråkigt och osocialt tidsfördriv...

På tal om detta måste jag lyfta fram en fråga som jag funderat på mycket länge men inte vågat deklarera högt med tanke på det motstånd och ifrågasättande som jag kan komma att mötas av.  (Marre jag såg nog hur skeptiskt du kollade på mig när jag provade min teori på dig senast!) Men jag kan inte hålla mig längre...
Frågan lyder som följer: Hur kommer det sig att någon bestämt att man alltid ska titta på TV på lagets bussresor till bortamatcher och att man vid denna aktivitet inte tar hänsyn till de övriga som inte är intresserade av varken filmen eller det ljud som den medför? Samma sak i varenda lag som jag spelat i.

När filmen på bussen är igång ska de som inte tittar visa hänsyn till de som ser på filmen. Råkar man hitta någon som liksom jag inte glor frenetiskt på små miniskärmarna med dålig bild och försöker få igång en konversation hörs ganska snart ett "kan ni hålla tyst, vi försöker se på film". Hur kan det komma sig att det motsatta inte är accepterat- "skulle ni kunna sänka filmen, vi har faktiskt en diskussion här"? Eller "kan ni titta på filmen utan ljud jag försöker läsa i min bok"? 

Brukar försöka sova istället, men brukar inte lyckas något vidare. Eller lyssnar jag på Mp3 men inte heller detta är lätt då ljudet från filmen tränger igenom och överröstar musiken. Att röra sig eller gå bakåt i bussen är inte heller det en bra idé (på sin höjd kan man försöka gå på toaletten), då är man ivägen för bilden!

Som ni förstår var Jasses härliga initiativ med frågesport på förra bussresan mycket uppskattat av undertecknad. Mer av detta för att möjligtvis tillfredställa den bittraste av alla bittra gamla surkärringar!


Här har vi den lilla skatten:
Sony Ericsson MBW-100 Bluetooth Watch


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med till tusen vad gäller filmer på bussresor. Det är bara en plåga. För högt ljud och för liten bild. Och så blir man åksjuk!

Ses imån!

2007-02-21 @ 17:15:21
Postat av: Bärry

Jag håller oxå med Sara,ang. filmtittandet, helt klart! Men känns inte som att det är så många som tänker så...Hehe..
Ses på träningen!Tjohoj

2007-02-21 @ 17:41:02
Postat av: Sara

Gött att jag inte är ensam... Vet ni hur nyfiken jag är på vem den är som inte skrivit under med sin signatur... Nån i laget måste det vara iaf. Hmm får klura tills imon på träningen...

2007-02-21 @ 19:48:29
Postat av: Dennis

hahaha ja nu fattar jag vad du menade med kommentaren... Tänkte efter mkt. Men det var humor faktiskt. Hoppas att du mår bra

Postat av: Josse

Det är jag som skrivit, men jag är säker på att jag skrev mitt namn...sorry...

2007-02-22 @ 17:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback