Dansdrottningens återkomst

Åter dans på schemat. Jag var något nervös för vad som komma skulle med tanke på tidigare lektioners totalfloppar och flertalet av klasskamraternas ”tycker-synd-om-dig-skratt”. Efter några djupa andetag fattade jag dock mod till mig och stegade in i manegen på pedagogen i Mölndal.

 


Chockartat möts jag av en första motgång då jag insåg att även Sofia hade ersatt shortsen med svarta tighta jazzbyxor. Kände mig något sviken. Bara jag kvar nu. Men några pikar mot henne senare kände jag dock självkänslan komma tillbaka- mina slitna RBKshorts skulle inte få sätta stopp för mig!


 

Dagens första utmaning bestod av en klassisk schottis. Något knivigt att få till speciellt när snurren tillkom. Tyckte dock att jag trotsade mina egna barriärer bra och totalintrycket av min insats här var klart godkänt. Möjligtvis är jag inte lika svag i pardans som jag är i grupp- och ringdans. Kanske har det att göra med att jag lugnar ned mig när jag får känna på lite fina muskulösa pojkar?!?

 


Allting blev verkligen till en stor ”sås” för mig när vi skulle dansa Salsa. Namnet på dansen kommer, tro det eller ej, från att dansen och musiken är en blandning av flertalet andra olika danser. Alldeles för högt tempo och svår koordination för en ovan dansare som mig. Många tår kom i kläm. Det var i princip omöjligt att få in rätt känsla för någon som rör sig som ett kylskåp!

 


Så var det då dags för Foxtrot och bugg. Det visade sig att man har lärt sig något från fotbollens årsfester i ungdomsåren förutom att titta djupt i flaskan. Man får ju i och för ha det där i åtanke på dagens lektion som Magnus Uggla sjunger om i ”jag dansar aldrig nykter”…

 


Men… Jag kan ju faktiskt det här! Märktes tydligt att man var i storstan, för det var ju ingen som hade buggat. Där satt den. Min stora revansch!

116484-11


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott med revansch!!! Vi bonnjäntor är inte alltid så tokiga som vi ser ut. Skönt att höra att du "golvade" dem med några enkla "bugg-moves". Du måste ha lite latenta dansnerver när allt kommer omkring. Kram

2007-02-20 @ 21:41:45
Postat av: Sis

...glömde visst underteckna mitt inlägg...

2007-02-20 @ 21:43:15
Postat av: Sara

Jaså det är alltså i nerverna det sitter? Nja, mycket mycket dåligt utvecklade är dessa nerver i så fall... Är nog du som kan det där med dans i vår syskonskara iallafall! Passar på att tacka för sovplats, billån och mat. Vad skulle jag göra utan dig, mitt hjärta?

2007-02-20 @ 21:50:33
Postat av: Jonathan

Kan ju vara så att du kände att du dansade rätt bra jämfört med fin, muskulös pojke#1 annars. nä allvarligt talat du var bra igår, speciellt buggen..

2007-02-20 @ 22:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback