En heldag i lundbystrand.....


Jag vaknade på söndagsmorgon med  något som upplevdes som världens bakfulla (ingen alkohol  här, men tårar, besvikelse och dålig sömn verkar ha ungefär samma effekt). Trots detta bestämde jag mig ganska fort för att trotsa mitt löfte från gårdagen ”att absolut inte ha med något  som ens  liknar innebandy att göra mer den här helgen” och drog mig mot Hisingen Island och Lundbystrand för matcherna Älvstranden- Warberg (Damer) och Älvstranden- pixbo (Herrar). 

Lite stressigt blev det allt. Svensson tvingades åka kommunalt då hon bett sitt EX som hon fortfarande bor med att dra åt helvete föregående natt, när hon kom hem trött och irriterad efter matchen. Att ta bilen var alltså inte på tal. Alla har vi våra bra och dåliga sidor, min oförmåga att vara en god förlorare skulle jag nog vilja säga tillhör båda dessa sidorna, men i lördags kl 01.00 var det nog övervikt åt det dåliga hållet...

Dammatchen slutade 2-7 och var väl inte den mest upplyftande match jag sett i år.  Mycket Hawaii-spel från två håll, med mycket felpass. Positivt dock att Warberg fick göra många mål... borde vara nöjda med målskörden nu och inte försöka göra några fler på ett tag... 

Såg inte alltför mycket av showen då en man vid namn Linus stal mitt hjärta...

Herrmatchen slutade även den 2-7.  Älvstrandens pirater var aldrig ens nära. Mycket viktiga och intressanta detaljer uppmärksammades dock under denna match :

I Älvstranden programblad finns en liten rad med plats för noteringar till höger om varje spelare. Mycket praktiskt för nyblivna singlar! Här finns plats att notera och gradera alltifrån snyggast ben, armmuskler, rumpa, spel- och löpstil, shortsstorlek och singelstatus. Mer sådana hjälpmedel efterlyses!

 

Johans Parfym luktar mycket gott och manligt. Om detta berodde på om den som luktade ”har fått något på länge eller inte” eller om det helt enkelt stämde att det var en skön doft  blir svårt att avgöra då vi inte hade någon opartisk domare...

 

Man funderar på om Jocke Ågren åkt på hjärnskakningen om han inte hållt på med sina ticks med hjälmen precis i ögonblicket innan smällen?!? Ok, lite elakt... men  varför  tar han av hjälmen just när han satt den på plats?!? Å överhuvudtaget: hur håller han själv koll på alla sina ritualer ? Som den där grejen han gör när han snurrar upp målvaktströjan på magen? Svettorkningen i ansiktet? Å framförallt den bestämda ordningen som han slår sig på benen? No offence, jag gillar stilen. Snacket med  medspelarna är föredömligt!

 

Förövrigt så måste det tilläggas att sittkomforten på Lundbystrands läktare är riktigt optimal, ingen träsmak här! Kiosken får även den högt betyg. I hur många hallar kan man köpa så goda pommes Frites plus köttbullar och mos? MEN... 80 spänn i inträde för dåligt spel (på kass parkett) utan studentrabatt suger!

 

Sist men inte minst en lite passning till dig kära Frida:  Meningen med interna skämt är att de skall vara just interna. Att ”Nytharna” vet varenda ett av mina barnsliga ”betyg ” och storleksuppskattande på spelarna i deras lag inklusive dem själva  är inget som jag uppskattar. Vänligast framför ett ångersamt och djupt förlåt från min sida!

  

  

Kommentarer
Postat av: Frida

haha.. jag vet men de va ju så roliga kommentarer! kunde inte låta bli.. men jag har fått svar på vilka som är singlar i laget.. så på tisdag får du listan..

2007-02-19 @ 12:36:46
Postat av: Sara

Tackar... glöm inte att bifoga den viktigaste informationen som du fått i uppgift att ta reda på från säkra källor :)

2007-02-19 @ 18:34:14
Postat av: Dennis

Du glömde lägga till att Pixbos materialare måte nog vara världens bästa..:)

Postat av: Anonym

haha, men han gömmer ju flyktingar i motståndarlägret, går fet-bort :)

2007-02-20 @ 01:42:24
Postat av: Dennis

Vad gör han????

2007-02-20 @ 21:46:41
URL: http://deab.blogg.se
Postat av: Sara

Det var ett skämt... syftade på martin... Ibland är jag rolig :)

2007-02-20 @ 21:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback