En rak höger...


Fick de till SödraDalarna, och vad den tog sen.  En riktig knock-out. 6-5 förlust i sudden efter en jämn, hård, intensiv och väl genomförd match från båda lagen som iallfall borde ha fallit publiken i smaken.  Tur att inte sista ronden är avklarad än!

Just nu känns det som om någon ställt sig och pissat på mig. Besvikelsen är enorm. Tomheten oändlig. Finns inte ord att förklara det jag just nu känner.

Svårt att blicka framåt precis just nu, då allt känns nattsvart. Går inte riktigt att ta till sig det positiva i att "fortfarande ha allt i egna händer" än. Men jag vet att fightern inom mig kommer vakna till så småningom och en ordentlig revanschlystnad kommer att växa sig stark- så orubbligt j-vla stark!

För den laddning, moral och fighterinställning som visades upp av samtliga "gubbar" idag var enorm. Marginalerna var inte riktigt på vår sida- den här gången ( heller). Men som en mycket klok coach brukar säga: "det går inte stoppa ett ångande expresslok på väg". Jag har bestämt mig för att tro på detta motto ett tag till, även om jag inte tyckte att det stämde till fullo idag.Två till veckors hårt slit. Sen hoppas jag verkligen att belöningen kommer inburet på ett välputsat silverfat.

Jag har en gång för alla hoppat på den här båten och jag ska tamejfan göra allt i min makt för att ro den i land!

Fick den här sköna länken i uppiggande syfte från en kompis som visste jag var nere: "den zorrande målvakten"
http://www.youtube.com/watch?v=Eha9HobiOxU
 
Blev inte så mycket gladare av den för tillfället, men finns kanske någon annan som är mer upplagd för humor som kan uppskatta den bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback