Gratistidningsmassakern

Jag är så trött på alla grattistidningsutdelare vid spårvagnshållplatserna här i Göteborg. Det är ju helt hysteriskt när man ska på och av vagnen. Om det ändå hade varit en person per hållplats som försökte pracka på mig en tidning, men tre tidningar med i princip samma innehåll men olika logga, som tävlar som galningar för att dela ut flest exemplar. Metro, Punkt SE och city: jag klarar inte av sådant klockan 07.00 på morgonen. Snälla låt mig vara, jag får panik!

 


De verkar inte vara särskilt kloka heller, de där utdelarna. De flesta av dem har ett minne likt en guldfisk. För när de just försökt tvinga på mig en tidning på vägen in på pressbyrån och jag en minut senare stegar ut så är de där med sina tidningar och viftar en i ansiktet - IGEN. Öhhhh. Kan hända att jag då och då uppskattar en gratistidning (jag har ju inte fickorna fulla med guld) - men låt mig välja att ta en själv om jag vill ha!

 


Jag undrar även vad de där stackarna kan ha för lön. Kan ju knappast vara så jättesaftigt med tanke på hur många de är som arbetar?

 


För övrigt är kvalitén på dessa tidningars innehåll ändå inte det bästa jag skådat. Det står inte mycket vettigt... Problemet är väl att dessa tidningar sannerligen inte kommer ut på marknaden för att jag och du ska få njuta av en bra journalistisk eller innehållslig kvalité… De kommer mer troligt till för annonsörerna och det egna bolagets vinnings skull. Farligt bara om det blir ännu dyrare att premenunera på en dagstidning som Tex. GP eller Svenska Dagbladet då färre köper sig sin egen dagstidning. Då kan det ju helt plötsligt bli tal om att det är en klassfråga att kunna ha en dagstidning hem i brevinkastet…

 


Nä, dags att krypa ned i sängen för att invänta tolvslaget och se om det bor några spöken här i Lunden. Natti!

 

Kommentarer
Postat av: janiza

Tja!!!! ska ja berätta en sak som e värre än tidningsgubbarna på morgonen...som du surt nog kommer att få erfara.
De är när du går på 60 bussen tidigt i ottan å busschauffören har höjt ljudet till max på rösten som ropar ut hållplatserna...... samtidigt som han gormar ut i högtalarna för varje hållplats att stämpelapparaten inta funkar!!!!
Ja trodde ja skulle avlida på plats imorse......
Så nu vet du vad du har att se fram emot. Välkommen te Lunden! :)

2007-03-02 @ 23:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback