Jag har gjort mitt val...

och bestämt mig för att prioritera mig själv och det jag tror jag mår bäst av just nu. Därför blir det ingen obligatorisk skidresa till fjällen med idrottslärarutbildningen på söndag. Istället ska jag försöka komma ikapp mig själv, hitta en ny fast punkt i tillvaron genom att äntligen flytta (förhoppningsvis redan imorgon), strukturera upp mitt liv och ge allt jag kan de återstående innebandyveckorna! 

Har vägt fördelar mot nackdelar så länge nu och inte kunnat bestämma mig för hur jag ska göra. Är medveten om att jag missar ett riktigt "happening" i fjällen och att jag kommer att bli något utanför i klassen då jag inte är med under veckan. Men och andra sidan börjar jag bli van vid att ha en sån roll, för man kan ju inte vara med så ofta då klassen hittar på sociala tillställningar ändå- för träningar och matcher.

Ett dygn består visst fortfarande av bara 24 timmar, jag hade nästan glömt det. Det verkar dessutom finnas en gräns för hur länge och mycket jag orkar hålla allt flytande. Kroppen är verkligen otrolig som säger till i tid om man bara lyssnar på den! 

Efter att jag bestämt mig idag har jag blivit till en helt annan människa, vilken otrolig lättnad. Känner mig minst 20 kg lättare.  Dagens träningen gick som på en dans, var riktigt bra och jag kände mig dessutom gladare än på mycket mycket mycket länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback