Nu har jag flyttat!

 

Första flyttlassen har gått och jag sitter nu i mitt nya hem. Fortfarande så mycket som återstår att flytta, packa, dela upp och ordna med. Men skit samma jag har ett eget hem igen!

 


Är något tomt och ödsligt här just nu. Ekar som sjutton! Har bara en säng, en halv (!) soffa, en bokhylla, ett skrivbord, kläder, fixa-till-mig-grejor, skolsakerna, min data, lite mat och några stackars köksgrejor här än så länge. Har inte tid eller assistans att ta hit mer saker idag. Det är nog i och för sig lika bra då lägenheten ändå ska målas om så snart det bara kan bli klart med bostadsbolaget.

 


Måste nog ta och erkänna att lägenheten inte är riktigt så illa där an som jag upplevde den vid första tillfället. Är inte min drömlägenhet, men klart beboelig och kanske till och med något trivsam! Vet inte om detta kan hänga samman med att jag själv är något positivare idag än jag var i söndags eller om det jag först såg helt enkelt var en synvilla?!?

 


Bara så att ni alla vet så har jag ingen hemtelefon innan på tisdag (och M är på utbildning med nya jobbet ett par dagar och svarar inte han heller). Mobilen och min nya grannes olåsta trådlösa bredband fungerar däremot utmärkt!

 
Nä, nu ska jag prova kaffebryggan och inviga mitt nya kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback