Snö = Kaos


Då har vintern (äntligen!) kommit till Göteborg. Mycket trevligt tycker jag så länge det håller sig liggandes i den form den kommer ner och inte omvandlas till tråkigt slask. Blir så ljust ute och inne vilket piggar upp hos den som är lite nere...

Det jag inte förstår är hur svårt det kan vara för kommunaltrafiken att hålla igång trafiken. Jag menar det är ju inte första gången som det snöar i Sverige. Scenariot med inställda bussar, spårvagnar, pendel och tåg upprepar sig varenda gång det blir en ordentlig väderomställning. Förstår att de tjänar mycket stora pengar på att inte ha så många anställda i beredskap osv, men  man kan ju tycka att de borde bry sig något om sina resenärer och att få dessa nöjda med deras tjänster.

Michael Rogström, chef för banverkets driftledningscentral säger visserligen i en intervju med punkt SE idag: "Vi måste bli bättre på att hålla igång trafiken". Å sjutton, kom han på det nu eller?

När jag ändå är igång och klagar så måste jag säga något om SJ:s öresundståg mellan Varberg och Göteborg som jag åker med då och då. Antingen så har jag haft en extrem otur eller så är det helt enkelt så illa alltid som jag upplevt det. De sista 7 gångerna jag har åkt denna sträcka har tåget varit ordentligt försenat eller inställt 4 av gångerna. Sjukt dåligt!

Tyvärr är jag så dum att jag aldrig orkar skicka in biljetterna tilsammans med ett klagobrev för att försöka få ut pengar på resegarantin. Borde bli bättre på att klaga till olika företag när något är fel- så att det om möjligt kan bli en ändring. Är likadan då det gäller reklamation av varor- orkar verkligen inte tjafsa om sånt- utan går bara och köper nytt istället. Har en klasskompis som alltid reklamerar alla sina saker för minsta lilla och hon får nästan alltid nya saker. Ska försöka bättra mig. "Många bäckar små" eller hur var det?!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste kommentera mitt eget inlägg. Tragiskt... Men idag söndag åkte jag åter tåg från varberg. Tror ni att tåget var i tid??? Nä, 5 ggr av 8 nu alltså!

2007-02-25 @ 19:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback