The Match

Imorgon är det då dags för dagen med stort D och seriefinalen mot Södra dal!
17.30 startas matchuret i Nyvångshallen och 60 effektiva spelminuter senare kommer tabellen i division 1 södra se antingen betydligt roligare eller betydligt tråkigare ut än den gör idag. Hoppas och framförallt TROR verkligen på det förstnämnda!

 
Känns som om hela mitt framtida (innebandy) liv kommer att avgöras i denna ödesdigra drabbning. Så inspirerande. Hittar man inte motivation och extra laddning nu, nja då är jag tveksam till om man någonsin gör det. Matchen har rullat som en bra film framför mina ögon varje kväll så fort jag lagt huvudet på kudden. Känner på mig att jag kommer vakna tidigt imorgon med ordentligt pirr i magtrakten och bara vänta, längta och känna att det är idag det gäller. Just som man gjorde  på födelsedagen när man var liten och varje sekund som kändes som en evighet i väntan på paketen…. 


Laddningen och förberedelserna kommer det inte att gå att skylla på i alla fall. Ett härligt sista genrep med laget ikväll kväll i svingeln följt av Josses köttfärssås och förhoppningsvis 8 timmars Törnrosasömn inatt. Kan inte gå fel. Förutsatt att jag då får alla mina övriga små ritualer uppfyllda innan matchen startar imorgon. Som till exempel att jag får sitta på MIN plats där framme i bussen (våga inte!), får lyssna på ”Du måste finnas” på Fridas Mp3, dricka mina koppar kaffe, knyta rätt sko först, gnabbas med rätt personer och vara bland de första som är tillbaka efter utelöpningen. Listan kan bli lång, men med risk för att bli utmobbad för min vidskeplighet så gör jag bäst i att stanna här...


Jag säger bara en sak: imorgon är det bara "badang"som gäller (något inspirerad till ordvalet från veckans träningar)

116484-2

Kommentarer
Postat av: Dennis

Stort lycka till imorgon. Håller mina tummar krossade..*S*
Kram

Postat av: Sara S

Ingen vansinnesfärd ner i lastbilen denna gång då haha? Gick ju bra sist menar jag...

2007-02-16 @ 23:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback