Vi har bara ett liv, genom att läsa kan vi ta del av flera!

Jag fullkomligt älskar att hålla en nyinköpt bok i min hand. Vad jag älskar än mer är om boken i fråga har varit ett billigt inköp eftersom böcker räknas som en förbrukningsvara i mitt hem. Att vakna idag och veta att bokrean hade startat var därmed en mycket ljuvlig känsla.

 


En del gillar inte böckerna på bokrean på grund av att de inte är lika bra kvalitet på dessa så kallade kartonnageböckerna som på originalutgåvorna.  Jag är beredd att hålla med, visst värderar jag möjligtvis en originalutgåva högre att ha i bokhyllan, men och andra sidan är jag student och är främst ute efter upplevelsen som boken ger mig. Pocket och kartonnage räcker för att tillfredställa detta behov även om pappret gulnar efter bara några år!

 


Negativt med bokrean är den trängsel och irritation som oftast medföljer. Det var KAOS i bokhandel och det gällde som alltid att brutalt armbåga sig fram för att få tag i det man vill ha. Därför blev det en rätt snabb visit idag, men det kommer ju fler dagar…

 


Första dagen på bokrean inkasserades följande:

 

·        Nobelpristagaren Orhan Pamuks- Istanbul

·        Karin Boyes- samlade dikter

·        Stieg Larssons- Flickan som lekte med elden

·        Herbjörg Wassmos- Flykten från Frank

·        Johanna Nilssons- De i Utkanten Älskande

·        Ulf Lundells- Värmen


Nu vill jag bara lägga mig i sängen och läsa i flera dagar, tyvärr finns det inte tid till detta. Jag har en flytt, skolarbete och en massa rolig innebandy framför mig denna veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback