Mitt första försök att vara en bitterfitta...

Att utnyttja bloggar till att kasta skit eller gnälla är inte riktigt min grej och är heller inte syftet med mitt skrivande. Det finns enligt mig många bättre vägar att gå- raka vägar framåt. Idag tänkte jag i vilket fall visa prov på lite irritiation i äkta feministanda:

Innebandymagget har skärpt till sig ordentligt angående bevakningen på damsidan. Ett steg i rätt riktning. Men det finns en sak som retar gallfeber på mig. Nämligen det faktum att över varje notis så kategoriserar de vilken serie/division som nyheten speglar, då det gäller herrarnas elitserie står det "
Elitserien" och under damernas elitserie står det "damelit". Varför kan det inte heta "Damelit" och "Herrelit"?!?

Samma sak upprepar sig för nästan varenda dags- och kvällstidning som man bläddrar igenom. Exempelvis: Under resultat på sportsidorna står det allt som oftast bara Division 3 (för herrar) och vid damernas tabeller står det division 3 dam. Ni fattar poängen, va? På så vis så är man tillbaka i samma hjulspår och uppmanar till att gamla mönster och förutfattade meningar frodas och lever vidare i all oändlighet. Mer nytänkande än så måsta man kunna vara 2007! Det präglar en mycket ålderdomlig syn på damidrott och påvisar återigen att man ser herrarna som den enda och riktiga normen som damidrotten underkastas och jämförs med. Makes me sick!
.
Oj, förresten tag ordet herridrott i munnen och känn på det riktigt ordentligt? Säg det högt några gånger för er själva! Jag antar att det inte är så många som har smakat på det allför många gånger. Ärligt talat- Herridrott. Hur ofta säger man det?

Puh, var jobbigt det där. Slut på bitterheten- tillbaka till verkligheten.
Njut av regnvädret! Själv skall jag njuta av en välbehövlig "tuppis" innan gymträningen.


Kommentarer
Postat av: Ingrid i Ume

... håller med dig... har skrivit det måånga gånger.
men ... skulle aldrig våga kalla mig Bitterfi... log
Var så skönt när förbundet lärde sig att D kommer före H... det går framåt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback