Som en tjuv om natten...

I Fredags var jag, Helena och lilla Julia vid Mariedal och käkade lunch och gjorde några ärenden. När vi skall bege oss hemåt går vi in en sväng på Intersport (reklam för vår sponsor). Jag hittar till min stora glädje ett regnställ som jag gillade till ett överkomligt pris. Bara 400 spänn för ett Mckinley. Perfekt!

Jag hänger galgen med mitt fynd på barnvagnen medans vi kikar vidare. Hittar ett par shorts som var riktigt snygga- på galgen. Själv såg jag ut som en stoppad korv i dem. Jaja, inte något att göra saken. Vi knallar vidare genom kassorna mot utgången, lyfter ned barnvagnen för trappan och beger oss hemåt. Helena pratar med Bäckis i telefon samtidigt som vi strosar över gatan och fortsätter på gångbanan hem. Plötsligt vaknar "morsan" i Helena till och säger "nämen, Sara" och pekar mot vagnen. Där hänger det så fint på galgen- det obetalda starkt turkosfärgade regnstället!

Det kallas visst stöld (och medverkan till stöld). Någon gång skall vara den första sägs det, men i detta fallet vet jag inte. Tjuvaktigheter är inte min grej riktigt...
Ett gammalt indiskt ordspråk lyder "En tjuv är en tjuv, vare sig han stjäl diamanter eller gurkor". Hoppas innerligt att det inte innefattar omedvetet stulna regnställ!
Pinsamt värre, var bara att traska tillbaka, punga ut med pengarna och erkänna brottet...

Nu kanske jag tipsar någon kleptoman eller något, vilket inte är min avsikt, men jag måste säga att det var en sjukt enkel stöt. Inga larm som tjöt eller någon i kassorna (som vi passerade rakt igenom) som lade märke till det illfärgade regnstället som hängde klart synligt på vagnen. Ja, jag säger då det!

För övrigt så har jag fått mig en ordentlig lektion i vad de kallar "svenska för invandrare". Första lektionen berörde mestadels sj- ljudet. Det viktigaste med dessa lektioner verkar inte vara att min lärare ser att jag gör framsteg- utan snarare är underhållningssyftet prio ett. Det är visst humor på hög nivå när jag ljudar "sjuttisju" och  "sjuksköterska"  med de där feminina knasuttalet. Tur att man kan roa någon!

Själv tycker jag att jag gör stora framsteg på språkfronten. Om jag exempelvis någonsin kommer att träffa på en Lisbeth eller någonsin skaffar mig en svärfar här i norr så är jag helt på det klara med att jag skall uttala det Lissssss-beth och svärrrrrrr-farrrr.

Avslutningsvis ska jag passa på att framföra två hipp hipp hurra:
Grattis 1: Brorsan min har fått MC-kort. Se upp på vägarna i söder!
Grattis 2: Sara "Ussi" Uusitalo (lagkamrat i RBK Göteborg) stod brud i hemtrakterna i Boden igår och antar nu (det i RBK-kretsar inte alltför okända) efternamnet Ström.


Kommentarer
Postat av: Carro

=) Synd bara att den går på bio - men ändå sevärd! Hoppas du hitta nån annan och att du har de bra i Ume! Hälsa alla Bergiusar du ser..Kram

Postat av: Jannike Lindberg

Hej Tjej!
Sitter en natt och kan inte sova, vad hittar jag då jo din blogg! Otroligt roligt! Hörde att du hade flyttat för innebandyn, kul, men synd för oss på pedagogen...
Hoppas allt är väl med dig? Lycka till med allt! Kommer att sakna dig! Ses igen hoppas jag.
Själv förbereder jag mig för vandringen, i detta regninga Göteborg...
Kramar Jannike

2007-07-06 @ 03:00:01
Postat av: Sara

haha, hur i helskotta hittade du den, Jannike? Hör av er och berätta hur det går för er med vandringen och allt! Jonte och Carro har min mail.

2007-07-09 @ 00:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback