Utbloggad

Jag har inte gjort mycket väsen av mig här den sista tiden. Men att inget säga säger ibland mest...
Skrivglädjen har inte infunnit sig lika ofta som vanligt och ärligt talat så var jag på vippen att stänga ned bloggen så sent som i torsdags. Nu har jag dock kommit på nya tankar och  ska ge den en chans till, om inte annat för att det är ett bra sätt att hålla vänner i söder up-to-date med mitt liv här i norr. 

"Allt och inget händer" i Svänzones värld för tillfället. Börjar rota mig i lägenheten, i staden,  på jobbet och börjar så smått komma ikapp på allvar med träningen. Jag och skroten på gymmet börjar komma bättre och bättre överens. Det börjar hända lite med vikterna. Kan hända att det på sikt dyker upp något som om möjligt kan komma att kallas muskler...

En vecka till på musköten sen skall vi äntligen vara på plats i en nyrenoverad Gammliahall. Stort.
Det innebär inte bara en kortare sträcka till träningen utan framförallt så är det ett stort steg i min innebandykarriär- för första gången spelar jag i ett lag som har ett eget omklädningsrum!
En egen plats! En egen namnskylt! Mer än så behövs inte för att imponera på mig haha!
Visserligen har jag ofrivilligt blivit inknökad i hörnet jämte de andra målisarna och får motvilligt utstå den odör som det medför. Det ryktas dessutom om att en viss målis har lite extra dåliga tvätt- och upphängningsvanor...
Kontentan blir i vilket fall att det är slut på att dagligen kånka stora målvaktstrunken fram och tillbaka. Därmed minskar även risken att glömma någon del av utrustningen hemma. Lyxigt värre!

Måste säga att mina målvkatskollegor har lyckats tima sin frånvaro mycket bra.  Vid två tillfälllen sen min ankomst har vi kört ordentligt svettiga pass för målisarna, dessa båda gånger har jag lämnats ensam åt mitt öde och slitit allena i målområdet.

Igår vart det lite för mycket av det roliga...
Jag glömde av känna efter hur mycket jag egentligen tålde att pressa mig. Lyssnade föga på "
Lingons" försök att säga till om vila emellanåt. Det var ju bara SÅ fantastikst rolig träning- så jag borde orka lite till!
Utgången blev därefter. Ännu en "Hahne". Att jag inte lärt mig...

Nu är det dock dax att ge sig på det igen. Var inte riktigt kapabel till att genomföra löpningen igår efter träningen, så nu ska jag ta nya tag och svettas i kapp i gammliaspåren.

Slut på det roliga. Solen har gått och gömt sig även här  i Umeå. Men jag antar att man får stå ut med regnet om man vill njuta av regnbågen.


Kommentarer
Postat av: Deab

13/10...Då smäller det.. Har du lärt dig fixa pitepalt tills dess...?? Är på party i din ex. lght by the way...Kram

2007-07-08 @ 00:26:28
Postat av: sara

Du kan ge dig på att du skall få äa palt tills du hamnar i paltkoma när du kommer hit. Trodde iof du var lite för picky för det...
Damrävarna är ju oxå här den helgen, så jag får väl duka upp stora middagsbordet då. Kanske kan jag skrapa fram lite råttgift att lägga i maten inför söndagens drabbning oxå...
Hälsa lägenheten, och de andra gubbarna!

2007-07-08 @ 09:43:15
Postat av: Frida

Men Sara, du har väl aldrig glömt nåt inför match..? haha..

2007-07-08 @ 09:48:36
Postat av: Sara

Frida: Inte vad jag kan komma ihåg. Det man inte minns har man inte ont av. Vattenflaska och hårband glöms ju då och då, men det har ju du alltid haft med dig till mig med ;)
Är fortfarande tjurig för att det helt plötsligt spelas en massa fotboll på försäsongen...
Vad har du gjort för att omvända dom?

2007-07-08 @ 11:59:23
Postat av: Frida

Så du har aldrig glömt en mask..? Som ja minns de så va Engelin inte sååå nöjd me de.. Hårband och nålar e ju standard på dig svensson.. Vill bara varna alla i Umeå, bandanas/hårband komer inte tillbaka om man lånar ut dem till Svensson.. haha ;) Vatten flaskor skall vi nog inte prata om, har du varit sjuk under säsongen så har jag.. Du använde din vattenflaska på matcherna.. dock på träningar så hette du Öberg i efternamn.. haha..Fotbollen, ja va skall man säga, de e lättare att övetala Åsa och Josse om de än Anki.. haha.. Du, kommer du ner på Åsas bröllop?

2007-07-08 @ 18:11:09
Postat av: jag igen...

Tur att du tolkade- de verkar inte säga bandana här...
*Nu tog du i lite väl mkt: jag missade en träning pga av förkylning förra året. Att av det dra parallellen att vi är sjuka samtidigt är en liten men förlåtlig överdrift!
*Öberg är ett fint namn, mycket bättre än svensson...
*Jag fick en ny flaska förra veckan- den är redan borta. Pinsamt! Ska skärpa mig. På stört!
*Hmm, ang. fotbollen så tänker jag fortsätta vara bitter. Trodde fatkiskt att Josse skulle vara den svåraste att övertala...
Tyvärr var jag tvungen att tacka nej till bröllopet och mest troligt så dröjer det ett tag tills jag kommer "hem", kanske ända tills jag kan ta snöskotern vid jul ;)
Kör hårt!
Ps: Skaffa ett ordentligt bredband när du flyttar vet ja, så din msn fungerar...

2007-07-08 @ 23:43:25
Postat av: Jasse

Hej Sara,
vill bara slänga in en kram te dig
Ha det gott norrlänningen!

Postat av: Malin

Hej gumman! Så du har gjort en ny Hahne:-) Att du inte lär dig... Hoppa du fick någon om tog hand om dig nu när syrran din å jag inte var i närheten!!!

2007-07-10 @ 17:33:50
Postat av: larsson

hej mitt hjärta!...jag har också gjort en till hahne men på ett annat sätt om man säger så:)...hihihi snart sticker jag till kreta och försör 2,5 månads slit...näää så illa blir det inte...vi hörs sen! köss köss

2007-07-10 @ 22:23:15
Postat av: Sara

Jasse: Jag har tittat in hos dig med, nice bilder på hemsidan.
Malin: Det var inte så illa denna gången, så jag börjar lära mig :)
Mitt hjärta: Tänk att du hittat hit. Förstör på och dra gärna med dina medpassagerare i fördärvet! Höss imon, hälsa Varberg :(

2007-07-11 @ 02:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback