Skandal...

Kan man lugnt kalla den tumulta avslutningen av dagens kvalmatch mellan Danmark och Sverige. Det finns inte ord för att beskriva hur puckade jag tycker de s-tans supportrarna som sprang in på stadion är. Fattar de inte att de dödar sitt eget lag?  Å vad i helsike hände med säkerheten? Första gången? Andra gången? Och tredje gången?

Samtidigt kan jag tycka är det är synd och skam att det skall behöva finnas så många poliser (som kunde gjort nytta någon annanstans) på plats på varenda enskild match av denna karaktär....

Inte utan att jag tycker lite synd om de danska spelarna som gör en supervändning i matchen och straffas med en 3-0 förlust. Lika tråkigt för de svenska spelarna att inte vinna matchen på egen hand.
Finns det inga andra vägar att gå? Eller andra lösningar att ta till?
Sorgligt nog verkar det inte så...

Någon mer än jag som är dödligt nyfiken på hur det gått om matchen spelats klart? Hade straffen suttit i nättaket eller hade kanske Danmark gjort mål på efterkommande anfall? Den som lever får... inte se!

Jag erkänner: jag var helt ute och cyklade i förmiddags. Fel angående fotbollen. Och lyckligvis fel angående sommarvädret. För bara några timmar efter mina klagomål här så sprack himlen upp och sommarvädret uppenbarade sig. Vilken underbart varm sommarkväll det vart!

Hann njuta en liten liten stund då jag pausade från skolböckerna och avverkade 10 soliga kilometer i sommarstaden Varberg. Underbart!

image163


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback