Dåligast av dålig karaktär

Fan, tredje dagen i rad (denna veckan) som jag slutat äta godis och bestämt mig för att skärpa till mitt osunda leverne utan något annat resultat än motsatt effekt. Blir så trött på mig själv. Är inte grejen i sig att jag inte kan tröstäta när jag känner för det i rent hälsosyfte, utan det faktum att jag blir så besviken på att jag inte kan hålla det jag lovat mig själv. Att man kan vara så karaktärslös!

 

Men som min goda vän Jenny påminde mig om idag så går det inte att fokusera och prestera på topp i för många avseenden samtidigt- inte ens om man ibland tror att man är odödlig. Det tröstade något. Vi två hade en lugn och skön eftermiddag nere vid vattnet i city idag. Pratade om allt och inget så som bara vi kan och löste nog de flesta av världens stora problem. Härligt!

 

På tal om dålig karaktär så är det en personlig egenskap som även återfinns hos mig då och då i avseendet studier. Första dagen i skolan idag på 3,5 veckor på grund av praktik, skidresa och annat. Min enda tanke var- åhhhhh vill inte!

 

En bidragande orsak till detta är att min utbildning i många avseenden känns så meningslös, oeffektiv och många gånger inte alls givande. Mer praktik åt lärarstudenterna för det är då man lär sig!


Imorgon startar i och för sig kursen i humanbiologi och anatomi. Då hoppas jag på nya krafter och ökad lust att lära. Dessa kurser sägs vara lite att bita i och framförallt så är det ämnen som intresserar mig personligen.

Haha, bara så ni vet så var den felaktiga svenskan i rubriken avsiktlig och bara ett försök till att provocera. Jag kan komparera adjektivet dålig... Tror jag vet åtminstone en i mitt lag i vars ögon det svider till ordentligt om hon läser detta...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja Sara, jag hann faktiskt bli irriterad på att en blivande lärare inte vet att det inte heter dåligast utan sämst ;)

Ses imån!

2007-03-28 @ 22:43:34
Postat av: Josse

Ja Sara, jag hann faktiskt bli irriterad på att en blivande lärare inte vet att det inte heter dåligast utan sämst ;)

Ses imån!

2007-03-28 @ 22:43:49
Postat av: Josse

Ja Sara, jag hann faktiskt bli irriterad på att en blivande lärare inte vet att det inte heter dåligast utan sämst ;)

Ses imån!

2007-03-28 @ 22:44:48
Postat av: Josse

Ja Sara, jag hann faktiskt bli irriterad på att en blivande lärare inte vet att det inte heter dåligast utan sämst ;)

Ses imån!

2007-03-28 @ 22:47:49
Postat av: Sara

Oj du måste blivit ordentligt irriterad, eftersom du skickade 4 likadana inlägg :)
Ja, ses imon pigga och glada!

2007-03-28 @ 22:57:13
Postat av: Josse

Haha, bloggarna är ju helt värdelösa när man ska skriva inlägg :) Inte första gången det hänger sig precis när man ska skicka.

Ses ikväll!

2007-03-29 @ 16:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback