Du kan kapa av alla blommor men du kan inte stoppa våren från att komma!


Ja nu är den här, VÅREN, och det går mot både ljusare och varmare tider.  Så underbart det är att se alla människor som är ute och rör på sig i solen. Det är som om varenda en går runt med ett leende på läpparna och allting tufft och motigt känns på något vis lite lättare att genomlida. Så fort det slog om. Var inte beredd. Plötsligt inser jag att jag (inte min plånbok) måste köpa nya ljusa, svala vårkläder. Bort med det gamla och in med det nya!

Såg att de börjat skylta om mjukglass vid krokens kiosk. Det är ett vårtecken om något och jag vet en som skall dit någon av de närmaste dagarna och smaka in våren.

När jag bodde i Varberg var en annan glasspremiär vårtecknet nummer- nämligen när Läjets glasskiosk öppnade för säsongen. De har den absolut godaste svenska glassen (förutom Lejonet & Björnen) eller iallfall de absolut godaste hembakta rånen. Tror mig veta att det är dax för premiäröppningen vid påsk och lyckligtvis är jag i Varberg och jobbar den helgen- så kanske kan det bli en "läjets special" (med skumboll, grädde och sylt).

Ikväll blir det till att hålla tummarna för att Warbergs herrar skall vinna sin måstematch i 4:e kvartsfinalen mot Helsingborg. Hoppas, hoppas, hoppas de vinner! 

I så fall har jag har chans att se en av deras slutspelsmatcher. Hittils har de ju bara spelat hemma på vår träningstid på torsdagar...

Idag kan man i vilket fall bänka sig framför TV:n och följa matchen på Svt24! 


Kommentarer
Postat av: Malin

ja det är härligt med sol:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback