Dubbelt så dyrt, hälften så roligt?

Efter att ha tagit mig ner till stationen i hagel och pissregn i arla morgon, trött och muttrande så tar jag slutligen plats på tåget och sätter mig för att sova en stund och hoppas på en bättre fortsättning på dagen. För det var en sån där morgon då allting börjar galet och man funderar på om det kanske vore en bättre idé att stanna kvar hemma i sängen istället för att undvika fler missöden.

 

Just när jag somnat som skönast av skumpandet på tåget så ringer mobilen. Det är tandläkaren som undrar var jag håller hus. Hade visst en tid hos dem denna morgon KL 07.00. Resultatet blir ytterligare en avgift på 760 kr för att jag inte dykt upp. Andra gången i rad. Kan man bli mer tankspridd än så? För mycket snurrar i mitt huvud just nu. Inget försvar. Klantigt värre och framförallt dyrt. Tandläkaren skulle skicka hem en faktura på förra behandlingen och avgift för uteblivet besök. 4570 kr kostade kalaset, bara att tacka och ta emot. Roligare skulle man kunna ha för de pengarna!

 

Hmm? Det blev inte en så mycket bättre fortsättning på denna dag alltså. Men hoppet för en bra fortsatt dag lever dock fortfarande. Denna vecka är det kval till Eliten som gäller :) och därmed tror jag på en bra, givande träning med ALLA lagkamrater i RBK ikväll!


Kommentarer
Postat av: Larsson

men hjätat vad jag tycker synd om dig asså har du en kalender? annars ska jag köpa en till dig!..Love u very much!..Kössar från din Larsson

2007-03-22 @ 09:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback