Snart dax....


Bussresan var lång och seg. Jag gjorde iallafall ett gott försök till att sova, men resultatet blev mera vila än sömn. Låg i gången inpackad med täcken över hela kroppen och huvudet som om jag vore ihopkrupen i en puppa eller kokong. Känner mig iallfall utvilad nu och mina lagkamrater bör för en gångs skull ha vilat sina öron under resans gång eftersom jag var osocialare än osocial. Frida tog dock på sig ansvaret att höras och synas så mycket som möjligt och fick skaffat sig en ny pratglad kompis i form av chauffören.

Vi har sovit på ett riktigt fint vandrarhem här i Mora inatt, just vid "Vasaloppsporten". I mitt rum bor Jag, Åsa, Frida och Linda. Mycket bra gäng förutom det faktum Linda och Frida hade vilda diskussioner om värdetransporter och säkerhetsåtgärder på banken en bra bit in på natten. Trots detta hann jag med att vara lite bitter för rumsindelningen, inte för rumsindelningsresultatet som sådant utan för principen att vi ens har en rumsindelning, vilket för mig är riktiga "dagisfasoner". Kanske är det så att jag helt enkelt inte gillar när någon bestämmer över mig :)

Så här på matchdagens förmiddag har vi redan hunnit med att avnjuta en mycket delikat frukost (något för god för vissa som åt för mycket och för nära inpå den efterföljande träningen), genomfört en lättare träning och haft matchsamling där vi gått igenom vår taktik och laguppställningen för dagen. Vi ska starta med tre linor och två backpar för att orka hålla tempot uppe under matchen. Verkar som om de flesta börjat friskna till nu iallafall och det är positivt.

Hallen får mycket gott betyg! Mattan var grymt skön, men det är ruggigt ovant att spela på ett golv utan att ha några övriga linjer än innebandylinjerna som riktmärken. Läktaren var inte särskilt stor, ganska lagom, kanske plats för 300-400 personer. Det är bra när det inte är för stort då blir det oftasr en bättre stämning i hallen!

Ska bli riktigt kul att möta ett lag som man tidigare inte mött. Har ingen aning om vad vi ska förvänta oss. Bara vi gör det allra allra bästa VI kan i eftermiddag så kommer jag (iallfalla kanske) att vara nöjd. När alla i laget presterar på topp samtidigt- så är vi svårslagna!

Nu väntar lunch i form av spaghetti och köttfärssås och sedan avresa till Ryssahallen kl13.15!

116484-84 
Åsa vid målfållan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback