Upp som en sol- ned som en pannkaka...

Finns inte så mycket att säga om gårdagens match. Förlust med 8-2 talar sitt tydliga språk. I en och en halv period spelade vi efter planen, slet och kämpade och satte allt KAIS Mora i gungning. Sedan tog det stopp och vi föll ihop. Orkade inte. Sett till hela matchen så är de klart bättre än oss i samtliga avseenden!

 

Vilken show hon hade, Therese Karlsson i Mora. 4 mål och 1 assist i 3:e perioden gjorde denna tjej född -91. Så imponerande. Det är ett namn att lägga på minnet för framtiden!

 

Kais Mora har förberett sig bättre och har bättre förutsättningar för att gå upp till eliten och inte minst en HEL trupp som vill dit och är beredda att göra det som krävs för att komma dit. Där brister vi och kanske är det därför det inte känns så tungt idag ändå? Den insikten har jag ju efter långt förnekande redan erkänt och den sorgen har jag därmed redan sörjt. En del bitterhet och irritation är det enda som återstår.

 

Nu återstår det att göra en riktigt bra match emot Kumla på hemmaplan för att visa de här hemma att vi faktiskt kan hävda oss bättre i de här sammanhangen än vad resultatet visade igår. För vi kan så mycket bättre. Är laddad till tusen för den matchen!

 

Det var både lärorikt och inspirerande att spela matchen igår, blev egentligen aldrig tråkigt innan efteråt. Det var däremot tråkigt att släppa in så många mål, kan knappt minnas att jag någonsin gjort det.

Trots detta var jag hyfsat nöjd med min egen insats (vilket inte hör till vanligheterna). Tvärtom tror jag att de två första perioderna är mina bästa i år. Brukar inte se så mycket till min egen insats utan lagets i första hand, men jag känner denna gång att jag måste se det positiva i min egen insats och tänka att jag faktiskt kunde vara riktigt bra i en match på den här nivån. Egogirl!

 

Se nu till att vara i Valhalla på söndag klockan 17.45 för att se ett revanschsuget RBK Göteborg möta Kumla!

116484-85
Bilden på en räddning  av mig på ett skott av therese karlsson är tagen från dagens Dalarnas Tidning.  

Kommentarer
Postat av: Marre

Du har all rätt att vara nöjd. Du gjorde en kanon match och sikka räddningar. Är stolt att dig som målvakt i laget, du är en fighter. Och av målen som blev så var det vi som utespelar man har att skylla... ses i veckan =)

2007-03-26 @ 20:44:23
Postat av: Sara

Tack! Från en fighter till en annan då! Japp, ser redan fram emot nästa kvalmatch. Tycker vi behöver ge oss själva upprättelse och göra en kanonmatch för att kunna fortsätta bära huvudet högt.För vi kan så mkt bättre!

2007-03-27 @ 17:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback