Vuxenpoäng

Ni kommer knappt tro mig när jag avslöjar dagens stora projekt. Vet inte ens om man får vuxenpoäng för detta utan snarare handlar det nog om tant/pensionärspoäng?

 

Hela grejen började igår kväll då jag lade ett helt paket med gula ärter i blöt. Idag har jag sedan lagat mig hederlig gammaldags ärtsoppa så som mormor och mamma gjorde den när jag var liten.

 

Till och med mamma tyckte att jag var omständig när jag berättade vad jag skulle göra för henne igår under deras besök här. "Det går ju lika bra att köpa färdig om man vill äta det" var hennes kommentar. Den kommentaren från min mamma som är oerhört duktig på att laga ordentlig gammal husmanskost och inte brukar fuska säger en del. Men då ska jag meddela att om man ändå äter ärtsoppa två gånger om året så ska den med fördel vara hemlagad! Så gott det var! Går inte jämföra med soldatens på långa vägar!


Slutsats: Kanske är det så att man får vuxenpoäng bara av att komma på tanken att äta ärtsoppa. Att sedan laga den är till och med för old-fashion för min kära mor och ger istället än värre pensionärsstämpel...

Kommentarer
Postat av: Sis

Japp, nog börjar det bli lite tantvarning på dig allt. Speciellt när t.o.m vår mor komenterar besväret, då är det nog dags att tänka sig för. Jag är iallafall glad och inser vilken tur jag har att du inte ska sova hos mig de närmaste nätterna. Risken att det smattrar under täcket och att det utsöndras en kraftig odör antar jag är överhängande för tillfället ;)

2007-03-08 @ 18:16:59
Postat av: Lillasyster och bloggens författare

Passa dig noga med pikarna nu när vi fått en riktig datahackers till mor :)
Hon verkar vara min största beundrare, så passa dig, snart vet hon hur man kollar in kommentarerna med! Akta dig, jag har dessutom sparat soppa som vi kan käka när jag kommer ner och bor hos dig i veckan under min praktik...

2007-03-08 @ 23:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback