Allrahelst minns jag framtiden...

Ja, så lär han ha sagt konstnären, Salvador Dali. Det är något visst med att drömma om det som komma skall det gr inte komma ifrån. Antar att det är tanken på en ljusare framtid som får många att ta steget upp ur sängen varje morgon. Jag är en dagdrömmare av stora mått. Men inte på det viset att jag går och drömmer och fantiserar om saker och tror att de skall komma av sig själv. Inga rosa prinsessdrömmar här!  För den anledningen ser jag inte på framtiden som en motgång. Nej, jag är mer av typen att jag vill sätta mina planer till verket kosta vad det kosta vill. För man får inget gratis- det kostar på att ha roligt som min far brukar säga...

På tal om drömmar... Någon som missat IFK Göteborgs Andres Vasques
drömmål ála Maradona i matchen mot ÖIS igår?!? En riktig pärla. Det är konst!

Så var det det här med Metros horoskop. Måste bara skriva något om det. De har varit skrämmande träffande på mig de senaste veckorna. Felar inte en gång. Scary! Jag som inte vill tro på sånt...Har alltid sagt att det finns två anledningar till att horoskop stämmer in: Antingen så är det bara ett rent och skärt sammanträffande eller så är det så att personen som läser det helt enkelt så gärna vill att det skall stämma och därmed "söker" likheter med det som horoskopet utlovar och händelser i sitt eget liv. Vet inte längre vad jag ska tro. Kan det vara bara en slump 20 dagar i rad?!?


 Har kommit in i en läsperiod. Just nu är det Orhan Pamuks självbiografiska bok Istanbul - minne av en stad som ligger och väntar på att bli läst vid sängbordet. Fortfarande läsvärd efter 100 sidor. Får komma med ett uttalande sen- men jo, jag tror nog att det ska bli något utav den!

Nu bär det strax av ned till Guldstaden. Ett jäkla fläng på mig mellan dessa båda metropoler nu för tiden. Blir så tokigt rastlös av att vara ledig bara. Stackare..
Tanken var att jag och syster linda skulle åka på motorcykeltur idag, men så var det härliga västkustregnandet igång igen. Så det lockade inte riktigt lika mycket idag att ge sig ut som när vi bestämde det i helgen. Istället skall jag ta mig en rejäl springtur, ställa upp för en vän i nöd och sällskapa min höggravida syster Åsa på Gekås imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback