Är det ett skämt?

Var inne på RBK:s sida och läser rubriken till den senaste nyheten: Träningsmatch. Visar sig att herrarna skall spela sin första träningsmatch för säsongen. Vad f-n håller på att hända?

Säg mig att det finns en mycket, mycket bra förklaring till varför man lagt in en träningsmatch för ett div 2-lag i Maj!  Eller att det hela är ett stort skämt! Detta fenomen som består av att göra så att säsongerna även i "lägre" divisioner går rakt in i varandra och fogas samman till någon likgiltig smet går mig snart på nerverna. Vad händer?

Konstigt att många slutar att spela alldeles för tidigt för att familj, karriär och så vidare får stå åt sidan särskilt med tanke på de låga ersättningar som fortfarande finns att tillgå inom sporten...

Kommentarer
Postat av: josse

Sveiva är på träningsläger i Gbg och har bett om att få möta RBK och Pixbo IBF, säger Peter

2007-05-21 @ 23:12:58
Postat av: Sara

Ok, då kanske jag kan överväga om jag kanske eventuellt tycker det finns en minimal men rimlig chans att det kan vara förlåtligt. Kanske...
Är kanske norskarna som det är fel på...
Är deras säsongsstart tidigarelagd till början av sommaren kanske? :)
Nja, lite tokigt är det allt...

2007-05-21 @ 23:23:29
Postat av: Peter

Haha, undrar just vem det var som för några veckor sedan körde för-försäsong i skatås? Är inte det möjligtvis ett tecken på överarbete?

2007-05-22 @ 16:19:17
Postat av: Jag igen

Sant, men jag är ju lite skadad oxå... Skillnaden Peter lille är att det var frivilligt och inte innefattade klubba och boll :)
Lycka till, jag kanske kommer och kollar haha!

2007-05-22 @ 17:31:53
Postat av: Frida

Men Sara lilla, du är ju egentligen inte bättre själv.. Du påpekar att det är lite väl tidigt att spela match (iallafall för ett div 2 gäng), men hur illa är de inte då att du funderar på att TITTA på den?

2007-05-23 @ 08:54:49
Postat av: Sara

Frida, det där kallas ironi!
Har ni inte det i Värmland?
Appropå ngt annat Tigge har Å ringt dig om ett litet get-together? Tiden rusar ser du. Blir lite långt att åka sen om ni vill hälsa på, men ni är självklart välkomna dit med!

2007-05-23 @ 09:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback