Dagens stora utmaning: överleva en heldag i Ullared!

Heldag med mellansyster på gekås idag. Svettigt värre. Det är en fanimej en konst att härda ut och armbåga sig fram på det stället. Förstår inte hur min "tunna" till syster orkar vagga sig fram med sin ankgång. Bara en månad kvar tills jag blir moster igen!
Jissanamej, så trött i skallen man blir av en dag i den miljön. Inte så konstigt kanske- antar att hjärnan får bearbeta en hel del information och intryck under en vistelse bland miljontals prylar i alla dess färger och former samt alla galna människor som är i rörelse. Somnade som en gris i soffannär jag kom hem. Men trevligt var det och extra kul att få tillbringa en heldag med storasyster på tumanhand utan barn- det var inte en dag för sent!

Har hunnit med en tur till optikern idag med. Det var inte en dag för sent. Har inte använt glasögon sen jag glömde kvar mina brillor efter mina månader i USA för snart två år sedan...
Visste att jag såg dåligt, men blev allt lite chockad att det var så illa. Optikern frågade om jag hade tagit bussen dit. "Du vet väl att du inte kan köra bil utan?!? " Självklart svarade jag nej. Det var ju sant.
Sen att jag kört bil utan de senaste två åren- det nämnde jag inget om, men han frågade ju inte heller...
Så om en vecka när de nya bågarna anländer ska jag få se världen på nytt igen!

Ikväll har jag passat mina busfrö till syskonbarn, ätit grillat, spanat in hockeyn och sprungit en härlig runda vid havet här i kärra. Det var sjukt vacker när solen gick ned vid vattenbrynet (det såg jag allt)!

116484-121

Nathalie (min brorsdotter) och Alica (min systerdotter)
Kan de vara världens sötaste små busfrön?!?


 


Kommentarer
Postat av: Frida

Du, har du sagt upp din lägenhet? Vet du om någon annan har tagit den..?

2007-05-11 @ 14:11:20
Postat av: sara

Ja lägenheten e uppsagd, och uthyrd tror jag, man måste dessutom va inskriven vid GU för att få hyra här. Så tyvärr det blir inga gubbmercedescab, du får helt enkelt köpa lägenhet;)
Puzz

2007-05-12 @ 10:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback