Det är de små dagliga grejorna som gör livet så spektakulärt!

Satt och skrev ett långt inlägg här igår men det vart sånt tryck på blogg.se  att det var stört omöjligt att lägga upp den. Idag känns det inte lika inspirerande att slänga upp samma text så det får bli några nya rader om allt och inget.

***

Veckans upptäckt: Slottsskogen är ett trevligt ställe. Det finns djur där. Pingviner!

1:e Maj tillbringades till stor del vid detta angenäma tillhåll tillsammans med födelsedagsbarnet, Lillsara. För övrigt så kollade jag som brukligt in 1:e Maj demonstrationerna vid järntorget. Ärligt talat så var det inte särskilt välplanerat från min sida, men spårvagnstrafiken tog stopp just där för att släppa fram demonstranterna och då jag fick välja på att gå hem eller vänta. Jag valde det senare. Stannade tillräckligt länge för få dåligt samvete. För vad gör jag för samhället, omvärlden och mina medmänniskor egentligen? Pantar burkar och köper oblekt toapapper på sin höjd...

***

Två gånger den här veckan har jag fått stå i bussen för att medresenärer låtit sina knähundar sitta i ett eget säte. Irriterande! Inte det att jag på något vis tycker att hundarna är mindre värda. Men av dessa få enkla anledningar tycker jag nog ändå att jag borde få sitta istället:

1)      De sitter betydligt smidigare på golvet än vad jag gör.

2)      De betalar faktiskt inte för sig!

3)      Visserligen fäller mitt tjocka hår lite nu på vårkanten, men vad jag vet blir det inte lika hårigt på sätet efter mig som av alla dessa andra små lurviga varelser. Ingen tidigare dokumentation eller bevis på allergirisk mot mitt hårande finns heller att tillgå...

***
Dagar som igår känner man att man valt rätt utbildning. Att få vara ute och röra sig i vårsolen mellan 9-16 är inte fy skam. Orientering. Hmm. Vilse på första lektionen i närområdet när jag skulle hämta hem en sista kontroll bådar verkligen inte gott. Har aldrig varit särskilt bra på orientering. Trots detta vann jag skolmästerskapet på högstadiet som en följd av att jag sprang efter snabbaste killen. Problemet var att vinnaren automatiskt blev uttagen att tävla i DM i Halmstad. Fick motvilligt erkänna att jag inte kunde läsa kartan när jag fick nys om detta och meddela att de gärna fick skicka någon annan...

På eftermiddagen var det till att damma av fotbollsskorna. Så roligt! Synd att bollkontrollen inte blir bättre ju mindre man övar bara...

***

Försäsongen  har börjat. Sjukt egentligen. Känns om evigheter till nästa säsong....
Jag vet ett lag som aldrig börjar försäsongen riktigt så tidigt. De stod högst upp på pallen och tog emot det finnaste av klubblagspris för två veckor sedan i globen!!!!
Som tur var tillhör jag en av de som gillar försäsongsträning! Jag fick fixat gymkort för "min egna lilla försäsongsträning" nu i Maj häromdagen. Detta invigdes med ett styrkepass + bandlöpning i onsdags och ett bodypumppass igår.

 

Detta pass innebar dock att jag tog i för mycket och när jag kom hem hade jag sjuka skakningar och darrningar i armar och händer. Hade ordentliga svårigheter att hålla i luren när jag pratade i telefon. För att inte tala om när jag efter två timmar av illamående hoppade in i duschen och skulle göra ett försök att schamponera håret. Vet inte hur jag lyckas bli så dålig gång efter annan. För er som minns så var det inte lika illa som första träningen med Hahne, men något i den stilen! Då låg jag och spydde i rabatten utanför Mariedal och fick hjälp att få hem och ta hand om mig och min bil. Inget jag rekommenderar- trodde jag skulle dö!

***

För övrigt så har det hänt något mycket trevligt i veckan som jag ser fram emot. Samurajen har blivit inbjuden på sitt första "kompisbröllop". Det är vuxenpoäng så det står härliga till!

***

Idag var tänkt att jag skulle njuta av en efterlängtad sovmorgon. Kl 07.00 ringer de dock  från en skola i Varberg och undrar om jag kan hoppa in och jobba som lärarvikarie. Svaret var nej. Men så ligger jag nu här klarvaken utan några som helst tendenser till att kunna somna om!

Nu ska jag för andra gången denna veckan ned till banken och slåss med lite pensionärer och andra tattare. Inte lätt att dansa på stan utan kontokort. ..
I måndags var det 108 (!) st före mig i kön när jag tog nummerlapp. Hoppas på bättre lycka idag!

Ha en bra dag och alla RBK:are (eller nej förlåt, jag menar IBF Göteborgspelare...) se till att ta er ned till Svingeln så att vi blir ett gäng på smålsliret ikväll!/ #83 Samuraj Svänzone

Kommentarer
Postat av: Hattifnatten

Hundar kostar lika mycket som barn över 4 år på spårvagn/buss, men åker gratis med SJ..

2007-05-05 @ 01:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback