Friluftsliv.....

Medan övriga i laget testar sig för fullt i veckan så ska jag utsätta mig för en prövning av annan karaktär. Kanotpaddling och vandring i terrängen öster och norr om Tolered, Nääs slott, utefter vägen till Alingsås. Ett obligatoriskt moment i friluftslivundervisningen på idrottlärarutbildningen. Så nu blir det till att slåss med myggen (bra övning inför norrlandsflytten), laga exklusiv (?) mat på trangiakök, sova ute i naturen och paddla en låååång lååång lååång tur i kanadensare med klassarna. Trevligt!

Kort och gott så kommer jag att befinna mig en bit från civilisationen, cybervärlden och mobilen ett par dagar. Kanske kunde man ta med telefonen, men det bli ju inte på riktigt då. Nä, stress och annat otyg lämnas hemma för de som hinner med det. Dessutom skulle mobilen troligtvis plurra i vattnet med min sedvanliga blandning av otur och klantighet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback