Herr Glas talade till mig idag...

"Liv, jag förstår dig icke. Det har så småningom gått upp för mig att det inte är meningen att man skall förstå livet. Första budet: du skall icke förstå för mycket! Men har man förstått det, så har man redan förstått för mycket."

En hel del grubblande har byggt bo i min hjärna det sista. Som alltid så kommer detta elände till en när man som minst har tid för det. Tusen frågor utan svar. Antar att det är flytten som spökar. För det är nära nu...
Imorgon kommer lastbilen och flyttar alla mina saker norröver. Så det blir till att sova mitt i ett berg av uppstaplade lådor och kartonger denna sista natt. Lite "livet i en låda" är det över hela tillvaron. Den 12:e Juni efter två avklarade tentor och en paddlingstur med skolan så kommer jag i vilket fall efter!

Lite kaosartat är det. Sicken tur att man har rutin på flytt. Räknade ut att det här blir mitt livs16:e flytt och tillika hem, och att 15 av dem har skett efter det att jag fyllt 12 år. Är det månne ett rekord? 

Det är trots rutinen av småflyttar ett större projekt än jag först trodde att flytta så långt.
Så definitivt.
Så omständigt.
Så skrämmande.


Å så underbart spännande och utmanande!

Jag vaknar som ett barn på julafton varje dag just nu för det känns på något sätt som om jag ska få/skaffa mig ett nytt liv. Eller i allafall en ny vardag och en ny verklighet. Å inte minst ett nytt
lag!
Jopp, mina vänner jag tror att det kommer att bli grymt! Och kallt!

Eller awesome som min nya engelskinfluerade (haha) målvaktskollegan Mirja lite mer världsvant benämner det. Läs här! Bara att hålla med. Det kommer bli en jäklans fight, en ovan och säkert många gånger krävande situation. Men framförallt så tror jag på en j-klans kul, svettig och givande säsong med konkurrens som kommer att utveckla och sporra oss alla tre målisar som bara sjutton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback