Its a long way tills det är Oktober

Ett preliminärt spelprogram för damernas Elitserie har kommit ut idag. Konstaterande: Det är en låååång tid och många försäsongsträningar som återstår innan seriepremiären infinner sig den 6 oktober!

 
Sista matchen kan bli dagen före julafton. Ingen höjdare. Inte heller det faktum att vi spelar borta mot Boden den helg som Warbergs herrar kommer upp och spelar i Gammliahallen. Skulle ju sitta på läktaren i min blåa tröja och sjunga "hopp, hopp" då...

För övrigt ser det inte helt fel ut. Verkar inte vara riktigt lika många långa uppehåll i form av spellediga helger som en följd av dubbelmötena- som förra året. Pixbo och Engelholm hemma redan i andra omgången. Det betyder att Tess & CO kommer och hälsar på mig redan i mitten av oktober! Inser nu att vi kommer att bli dödliga konkurrenter igen i årets serie. Back to where it all started...  


Försökte locka fram något som liknade en hotfull och skrämmande blick när jag mötte rävarna i spåret i Skatås idag, men lyckades inte överdrivet bra. Kan i och för sig vara en följd av att jag igår visade upp mina allra bästa sidor av mig själv när jag tiggde lift hem från spåret av ovan nämnda då mina spaghettiben strejkade. Min kropp är trött och sliten av träning för tillfället. Känns som vaderna skall explodera och att musklerna skall börja krypa upp ur skinnet som inte tycks räcka till.

 

Idag var första dagen som jag kände att det var riktigt trist att träna ensam. Det är annars lite av en styrka hos mig att jag klarar av att pressa mig själv. Men lite draghjälp eller en hare i form av en snygg och vältränad man (kanske i stil med pressbyråkillen på korsvägen som jag köper mitt morgonkaffe av... )  hade behövts för att komma igång idag, det kan jag villigt erkänna. En månad till sen är man en del av en helhet igen!

 

Mina glasögon har kommit. En helt ny värld öppnade sig för mig. Ooops, vad illa jag har sett det senaste. Skrämmande. Fick njuta av min nya mirakelsyn i ungefär en halv dag. Sedan insåg jag att jag hux- flux utvecklad någon form av pollenallergi eller liknande. Ögonen kliar, rinner floder och är små som streck efter bara en stunds utevistelse. Inget vidare alls!

 

Valkar, blåsor och sår i händerna efter vår praktiska examination i redskapsgymnastik och matta i skolan idag. Avslöjad. Jag har inga arbetsnävar...


Mors dag närmar sig. Jag brukar vara bra på att komma ihåg födelsedagar och namnsdagar, men mor- och farsdag har jag en förmåga att förtränga. Är aldrig ute i god tid. Kolla in
detta klippet. Kanske känner även ni igen er...

Kommentarer
Postat av: isabell

åh, TACK! va kul. brukar du läsa den eller har du precis "hittat" den?!
nu blev jag glad :)

Postat av: Susanne

Tack så mycket. Journalistprogrammet. Din blogg är också bra...

2007-05-19 @ 14:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback