"Non compos mentis"

Njett idag är jag inte vid mina sinnes fulla bruk.  Tlött-tlöttare-tlöttast. Fylla är som sagt inget annat än frivillig idioti. Här springer man och sliter i Skatås skogar och biffar till sig på gymmet dag efter annan  och så går man ut och slår klackarna i taket på lördagkvällen och känner sig som en uttorkad kaktus hela söndagen. Nej, det finns inget vett, förnuft eller försvar alls i den handlingen om man är idrottsutövare. Men trevligt är det ngn gång då och då! Tror bestämt att den senaste månadens tre utgångar är ungefär lika många som jag hunnit med under hela föregående säsongen... Nu väntar ljusare tider- vitare tider!

Sena timmen på Oscars
Igår var det dax att fly fältet när alla Göteborgsvarvetlöpare intog staden och vara med i Åsa och Jeppes årliga och dödligt seriösa golftävling Kärra Open på korthålsbanan. En mycket trevlig tradition och den enda gången om året som jag håller i en golfklubba. Ruggigt trevlig sport det där. Särskilt gillar jag tanken på med whiskeyhålet på 7:an. Ännu en aktivitet att lägga på "Det-ska-jag-roa- mig- med- efter- innebandyn-listan". Spelade hyfsat i årets upplaga faktiskt, sänkte mitt handikapp, fick till en del fina slag och humöret flippade inte ur på allvar en enda gång. Kanske håller jag på att mogna och börjar lära mig att bejaka mina tävlingsinstinkter?!?


Kärra Open 2007

Åsa vart den stora vinnaren för dagen. Hon fick ihop hela 50 poäng. Inte illa när man är i nionde månaden och knappt når runt badbollsmagen för att hålla båda händerna på klubban. Djupt imponerande!

Fick höra att jag hade golfspelandet naturligt i mig och att det inte är så konstigt med tanke på att jag har klubbtekniken från innebandyn. Jo, men OFTA jag håller i en innebandyklubba!

Sveriges HockeyVMsemi kändes ungefär lika avslagen som den cider som står kvar där jag  lämnade den på diskbänken innan utgången igår. Schalgerkalaset lika så. Känns som om enda stället där Eurovision Song Contest är hett just nu är i baltländerna (som förövrigt ligger bra till i tävlingen gång efter annan pga av alla grannländer som omger dem och som de kan stjäla röster ifrån). Funderar på om the Ark hade haft större chans om de virat in sig några varv i aluminiumfolie?
Hoppas däremot att DamVM i innebandy i Fredrikshamn skall hetta till lagom tills vi åker över och kollar in finalerna i helgen. 23-1 talar sitt tydliga språk. Men någonstans skall man påbörja resan mot toppen.

Har suttit och slökollat på matchen mellan Norge och Danmark nu ikväll på WebTV. En makalösvändning av danskorna som låg under med hela 5-1. Nygård, vad sysslade ni med? Danskorna suger. Vi mötte dem i en träningsmatch med RBK och de hade inte mkt att komma med. Kul få lite av innebandyabstinensen stillad igen även om det inte är något skönlir eller någon högre nivå på spelet. Synd att det är så svårt att se på webben bara...

Insåg igår att min punkade men ack så fina cykel blivit stulen vid Olskroken. Verkar som om jag är inne i ett härligt "hela- världen- är- emot- mig-stim".  Snälla, kan ni låta mina saker vara! Räcker det inte med att jag slarvar bort mina saker så bra själv? Måste ni sno allt jag har kvar oxå? Fortsätter det i den här takten kommer jag vara barskrapad på allt jag har inom ett halvår.

Och ja, det är ok att skratta åt mig. Enligt mitt sätt att se på det hela så finns det två alternativ att se på saken (och livet i allmänhet): Antingen kan jag lägga mig ned och gräma ihjäl mig och anklaga mig själv för min oansvarighet tills det att jag dör eller så kan jag rycka på axlarna och välja att skratta åt hur sjukt klantig och oturförföljd jag är. Jag väljer det sista. Materiella ting går (oftast) att ersätta). Det löser sig sa han som sket i valhallabadet!

Man ska inte retas med trötta dagenefterresenärer. Jag och Tess hamnade jämte två fjortisbrudar på tåget som spelade upp hela sitt register av MP3 låtar ur högtalaren på mobilen för hela kupén. De hade ingen som helst respekt för att andra inte ville lyssna på deras musik trots flertalet tillsägande blickar och viskande uppmaningar. Istället började de högljutt och skränande sjunga med i de patetiska texterna. Snacka om en egocentrisk världsbild!

Jag kom på den brilljanta idén att vi båda skulle sätta på olika musik på högsta volym på våra egna mobiler och se hur de reagerade. Men efter noga övervägande så insåg jag att jag en sen kväll som denna inte orkade med mer ljud en det som redan retade mina trumhinnor. Förslag två var att säga till, men då jag spelade upp mitt tilltänkta tillsägande föredrag i huvudet innan jag skulle genomföra det i praktiken så insåg jag att det helt klart var tantvarning på att genomföra den idén. Tess goda första idé att "plocka dom j-vlarna" började mer och mer framträda som lysande. Just då rullade tåget in på centralen. Problemet var ur världen, men adrenalinet på topp.

Lejonet och Björnens glass med marängsvisssmak måste var ett av världshistoriens bästa njutningsmedel. Mår som en prinsessa nu med en halvlitersdos i magen!

Såg just att i slutet av denna månaden ges ett av mina absoluta favorita litterära verk i teaterform på Stadsteaterns stora scen i form av ett gästspel- Hjalmar Bergmans Doktor Glas. Endast tre föreställningar: Måste få tag på biljetter snarast!

Dax för lite söööööömn!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback