Pistvakt? Nej, målvakt...

Wieee! Då var det officiellt. Jag drar mig inom kort över 100 mil norrut till studentstaden Umeå och till min nya klubbadress- IBK Dalen. Tess, det ligger i Västerbotten- du och jag bor i Västergötland!

 

Ett litet steg för mänskligheten men ett STORT steg för mig.

Känns oerhört kul, inspirerande och spännande. Lite skrämmande med måste jag erkänna, det är en utmaning som heter duga både för mig som person och som innebandyspelare. Ett "nytt liv" i en främmande omgivning långt, långt hemifrån och stenhård konkurrens med två duktiga målvakter.

Ni som känner mig vet ju att jag i och för sig att jag inte gillar när det går för lätt. Det är lite "ju svårare desto roligare" över mig. Sen att det kan vara lite sura miner på vägen det är ju en annan sak...

 

En sak är säker- det blir mycket träning och bussåkande kommande säsong! En förhoppning är att Norrlänningarna kan lära mig att varva ned lite. Så att jag kan hålla koll på mina saker. De är ju inte kända för att jäkta...

 

Flytten bär av redan nästa månad. Så nu blir det till att skynda på med att lära sig det där med att säga "fara" istället för åka och "på" hallen istället för i hallen. Tar emot för en blivande svensklärare, men jag antar att man får ta seden dit man kommer!

RBK Göteborg är nu ett minne "blått", men ett mycket varmt och oförglömligt sådant. Don´t forget: Ni gjorde mig till samurajen!

Nä, nu ska jag dra mig nedåt stan. Måste prova ut snökängor och skidoverall. Mohahaha!
Skämt och sidor så var det en klasskompis som frågade mig varför jag inte drog mig 100 mil söderut istället, då skulle jag nästan närma mig Italiens norra gräns och betydligt varmare breddgrader. Var inte utan att jag började fundera på alternativet. Men så såg jag en sån där fånig vit boll med hål i som kom fladdrandes framför mina ögon och det kändes som ett vettigt beslut i allfall.

116484-119image120
Bilder från en provträning i min nya "hemmahall" Gammlia.
Vad gör jag så långt in i målet? Är luckor stora som oceaner bakom mig...
Ser ut som en mupp när jag står i mål, men det bjuder jag på...

Kommentarer
Postat av: Deab

Ja då kan man bara säga grattis. Vi e några få som blitt värvade till Elitserien..:-)
Ser fram emot en lunch med pitepalt när vi e där uppe i vinter

Postat av: Åsa

"Minne blått", haha, kul. Haha, jag skrattade ganska mycket faktiskt. Älskar sånt.

2007-05-07 @ 19:19:56
URL: http://stillnatljus.blogg.se
Postat av: frida

när blir de "vi ses senare" kalas?

2007-05-07 @ 20:33:21
Postat av: Sara

Dennis: Jag vet inte om jag bjuder in några rävar i mitt gryt... förutom Tess då, men vi sitter ju typ ihop. Men ska ta mig en allvarlig funderare på det :)
Åsa: Jag vet, barnsligt kul, tänkte faktiskt på dig när jag skrev det!
Frida: Får återkomma angående "vi-ses-senare-kalaset", men ett sådant får det bli, definately. Vi börjar med schlagerpartyt i Askim i helgen!

2007-05-07 @ 22:19:17
Postat av: pirjus

Skoj att du valde Dalen, ser fram emot de kommande dusterna!! =)Oavsett om du är pistvakt eller målvakt är det nog bäst att du packar ner skoteroverallen redan nu =)

2007-05-08 @ 08:28:19
URL: http://pirjus.blogg.se
Postat av: Sara

Pirju, Skoteroverallen är nedpackad i flyttlasset;)
Ser oxå fam emot dusterna oss målisar emellan, nästan lika mycket som "laxen med nöttäcke" och alla de andra konstigheterna ni äter!

2007-05-09 @ 18:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback