Smallgoals

Småsmålsspel i Svingeln denna fredagskväll med gamla och nya RBK:are. Trevliga tjejer de där nykomlingarna. Fick träffat min efterträdare i målet oxå, men bara med en klubba i handen. Ser ut att bli ett bra och kul blåbärsgäng  nästa säsong trots allt. Jag säger bara: Watch out for the berries!

Jag tror inte det finns ett bättre sätt att tillbringa en fredagkväll!  Antar att man blivit lite skadad av att träna varenda fredag i två år- för man känner knappt att det är en uppoffring eller något särskilt med fredagar längre. I vilket fall: Jag älskar småmål! Det äger!

Är som ett barn på julafton varenda gång jag får vara med och lira. Coach Martin numera "räven" Ström sa till mig en gång under den gångna säsongen "Så fort du ser lite grinig ut så är det bara att sätta en klubba i handen på dig- då lyser du upp som en sol och är genast på bästa humör". Ja jo så är det nog. Men jag antar att det är en följd av att jag gör det så sällan... Spelar småmål alltså...

På tal om småmål så leder det in mig på en sak som jag retat mig på i RBK nämligen att man alltid säger tvåmål om när man ska spela på fullstor plan- inget annat godtages.  Det går inte bara att säga att vi ska spela. Nej, då får man en tillsägelse. Man måste säga att vi ska spela tvåmål. Asså ärligt talat är det inte att vara övertydlig?!? Är väl ganska självklart att man ska spela på två mål?!?

Tanken var att det nedan skulle vara en kompisteambild ála 90-tal på mig och Åsa C enligt överenskommelse på laget.se. Men av någon anledning så kom vi inte i samma lag en endaste gång.
Hmm något fuffens var det med det där, Josse!

Min teori är att ni var rädda att möta "Rajen" och "Wall" på en och samma gång....
På tal om teorier såg jag detta härliga klipp av Seinfeldt när jag följde Åsas länk tidigare idag. Hur kul som helst. Kunde inte sluta kolla och såg i princip varenda klipp jag kom åt. Jag som inte ens gillar TV. Tack Åsa, du förgyllde min städdag!

Tanken är att det skall bli lite TVtittande imorgon med efter golfen och innan utgången. Eurovision Song Contest 2007. Mina förhoppningar på en riktigt bra schlagerkväll sjönk dock avsevärt efter att jag kollat in gårdagens semifinaler. Får innerligt hoppas att de bidragen som tagit sig direkt till final är bättre än de jag såg igår. Känns som om många av bidragen lagt ned mer tid på sina överkäcka klädombyten än på sången. Kasst var ordet!

       


Kommentarer
Postat av: Åsa

Puss

Postat av: Josse

What! Det var ju inte ens jag som delade in lagen, det var ju Tina ;)Så du får faktiskt skylla på henne. Sen kunde ni ju posat efteråt iaf, för ni har ju ändå spelat i samma lag i två år :)

Får bli en ny drabbning nästa vecka då så att du och Åsa hamnar i samma!

Kram

2007-05-12 @ 12:34:12
Postat av: Åsa

Det var ju, om jag ska vara helt ärlig, till och med jag själv som delade in lagen andra gången. Men jag kände inte igen din klubba, Sara. Förlåt. Pinsamt.

2007-05-12 @ 15:07:26
URL: http://stillnatljus.blogg.se
Postat av: Tina

vilka beskyllningar......haha....du kände nog inte igen Samurajens klubba eftersom hon hade min Åsa! Spelar gärna lite småmål nästa fredag också....sååå roligt!

2007-05-12 @ 20:04:04
Postat av: Sara

Hahaha.
Josse, förlåt mig, det var ju inte du som delade in lagen... men du brukar göra det...
Men Tina, det är inte bara jag som är ute och cyklar här. För första gången hade jag min alldeles egna bananklubba och inte någon av dina "rakblad" ju!!!
Och sist men inte minst Åsa, det är inte lätt att känna igen min klubba eftersom jag alltid (undantaget idag) har någon annans... Lite besviken är jag allt iallafall, kan komma att gottgöras om det blir skärpning kommande fredag!

2007-05-13 @ 10:08:18
Postat av: Josse

Jag är också sugen på revansch med ett par riktiga skor på fötterna. Helt klart skornas fel att det inte gick hundra för min del

2007-05-13 @ 11:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback