Äntligen!

image224

Ikväll fick jag se Dalens herrar ta första 3-poängaren i Superligan tillika avnjuta första snön i Umeå. En stor dag. Har bestämt mig för att älska snö. Känns lättare att överleva så. Nu börjar den riktigt stora prövningen. Om ändå snön kunde ligga lite så att jag slipper pannlampa när jag drar mig till träningen vid femsnåret.
Det börjar mörkna rejält framåt eftermiddagarna...

I söndags sprang jag omkring på stranden hemma i Varberg i strålande solsken, blå himmel vid spegelblankt vatten och skrev bokstäver åt syskonbarnen i sanden. Idag har jag haft snöbollskrig och gjort snöänglar. Tala om kontraster!


Kommentarer
Postat av: Frida

E faktiskt avis.. vill också ha snö, trots att ja skall sälja bilen och börja me en av de sämsta kollektivtrafik som finns.. här står ju vagnar still och bussar ligger i diket när snön kommer.. Men det är så underbart.
Skall tydligen bli kallare och komma lite snö här nere nu om ja fattade rätt..
Kul att man då skall ta colten på sina sommardäck upp till Värmland i Helgen..

Njut av snön för mig också.. Lovar att den ligger kvar bättre där uppe än här nere på kusten.. vinter här brukar ju bestå av fodrade gummistövlar och regn regn regn och åter regn...

Pöss och Kram

2007-11-09 @ 12:44:36
Postat av: Anonym

Tyvärr e snön redan borta... Men det talas om ny i helgen!

2007-11-09 @ 14:47:14
Postat av: Frida

va händer i Ume?

2007-11-20 @ 16:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback