Rävgryt och levergryta

Det har rådit stiltje på bloggen ett tag. Känns som om sanden så sakteliga börjar rinna ut och tiden för bloggen är förbi. På något vis kändes det roligare förr. Då det var bara jag, syrran och kanske en tredje stackare till vän som läste den. Nu får jag A antingen passa min tunga B skriva om sådant som jag tror intresserar (tror inte det va...)eller C lämna ut en massa mer nånsens om mitt eget ibland ack så fyrkantiga liv. Vem bryr sig egentligen?

Kanske borde jag skriva om Mikael Karlsson avstängning,  och tillika innebandymagazinets mystiska beteende  i frågan om varför en viss krönika om Pixbo IBF:S division 2 match mot Partille togs bort. Å andra sidan så gör ju alla andra det så mycket bättre. Pajkastning må ibland vara nödvändigt för att få till förändringar och skapa debatt. Men ack så tråkigt det är att vara gnällig!

I helgen föll det för andra gången sen jag flyttade norröver lite snö i Umeå. Första gången det kom lite lite pudervitt var vi i Karlstad och spelade match. Detta veckoslut befann jag hemma i Varberg för träffa familjen och andas in lite äkta havsbris medans snön singlade ner i norr. Skit med. Missade det pudervita igen! Vad som är bra med det hela är i vilket fall att jag har ett riktigt svar på den allra vanligaste frågan man får när man pratar med någon från söder: "Å när kommer snön då?"

Två innebandymatcher har det blivit i helgen. Fler stod på schemat men ströks då jag fick kommentarer (av någon som ser minst 100 matcher per säsong) om att jag kanske inte bara skulle kolla på innebandy då jag var hemma. Warberg- Ingelstad på lördagen var en riktigt dassig match. Årets upplaga av Warbergs damer imponerar inte så det förslår. Några gånger fick jag prompt bita mig i tungan för att inte vräka ur mig ngt riktigt illa om spelet. Vad jag förstår var 5-6 förlusten något av en uppryckning, vilket säger en del. Tur att jag inte varit där innan!

Idag åkte cake, Johan och jag upp till Mölnlyckes rävgryt för att se det vi trodde skulle bli en bra och spännande innebandymatch mellan Pixbo och Endre. 5-0 till Rävarna efter första perioden resulterade inte i den matchbild som vi sett framför oss. Visst blev det bättre från Endres sida ju längre matchen pågick. Men rock´nroll vet jag inte om jag kan kalla det. Skotten och målchanserna jämnade ut sig ju längre matchen led. Det kändes inte som en 7-1 vinst när slutsignalen ljöd. Något missvisande siffror sett till hela matchen. Å andra sidan hade Pixboiterna från Mölnlycke rätt bra koll på läget och Endre hade inte så mycket att sätta emot. Hahne klädde bra i både matchtröja och resekitet. Men så mycket roligare än så kändes inte Endre denna söndag...

Det har varit skönt att vara hemma i helgen. Var ingen särskilt välplanerat tripp utan bestämdes i sista stund. Vila, vila, vila och god mat har varit ledorden. Ingen utgång, inget ståhej utan bara lugn och ro med famlijen. Ljuvligt med en träningsfri helg. Mängder av frisk luft och bekanta ansikten var just vad jag behövde. I veckan som kommer väntar nya utmaningar för Svensson Svensson.

Nu ikväll var jag hos mamsen och åt mat. Hade beställt hennes berömda levergryta. Det finns ingen som gör det bättre än hon- det lövar jag dig. Minst två år sedan jag åt det sist och varenda tugga kändes som en varm bris rakt in i själen på mig. Det finns inget bättre!

Med mig hem på flyget imorgon följer även en rejäl form av mammas allra godaste kålpudding och en burk hemmaplockad svamp. Yammie! Längtar tillbaka till Umeå nu. Till träningen, TILL MIN PRINS och till att sova lite längre än till 6.30. Älskade små syskonbarn är bedårande, men dock inte fullt så bedårande i ottan för en sjusovare som jag. Sån tur är så är jag en något bättre moster på dagtid...

Tips: Boka alltid flyg med mellanlandning. Då får du mat TVÅ gånger :)
Dessutom finns chansen att du (om än en gång på miljonen) som jag vaknar upp mitt i en ljuv innebandydröm, slår upp ögonen och tittar ut genom flygplansfönstret och ser- GLOBEN!

Vaktmästarna på Sparbankshallen har missat att byta glödlampor på de första två bokstäverna i skylten. Nu ikväll lös bara arbankshallen. Imorgon hoppas vi på att Warbergs herrar bjuder på lysande innebandy i tv-rutan istället. Nä, just det ja vi tränar även denna måndag just när innebandyn sänds.. populärt...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Precis så där känner jag för bloggandet också. Jag började för att det var kul och för att underhålla tjejerna i laget lite. Numera blir man påhoppad vad man än skriver. jag vill inte vara med i den där bloggstriden som har uppstått.

Ha det fint! Kram.

Postat av: Frida

Du e för go gumman.... mat 2 ggr, flygplans mat.. de e ju inte så att man får goa prinskorvar eller likande, kan fortfarande inte förstå att du va en av de som klagade på min buss mat på bortamatcherna.. flygplansmat e inte gott.. kram kram

2007-11-05 @ 10:48:17
Postat av: Svar på tal

Frida, de har nybakta frallor på planet nu för tiden! Eller laxsmörgåsar. Yammie!
Varma prinskorvar i i frukostlådan på bussen må vara din melodi. Men nja, inte riktigt övrigas....

2007-11-05 @ 13:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback