Alla nollor är nollor!

Två matcher har spelats från bänken i helgen. Jag har stigit i graderna något och har föräratas med det stora förtroendet att vara statistiskt ansvarig. Lördagsmatchen mot Engelholm är förträngd och lämnad i forntiden. Var stundtals bara till att ta efter coach Örjans 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10...
***
Från söndagens match mot Pixbo finns desto fler glädjeämnen. Visst det slutade med en förlust i sudden efter mål av min forna lagkamrat Camilla Silva. Enligt henne själv så tog hon inte ned bollen med handen som vi alla trodde. Utan hon fick den rätt på vårtan och jag blev lovad en inspektion i duschen för uppvisning av den kroppsdel som sved så att hon trodde det blödde. Jag avböjde vänligt och konstaterade istället att matchen trots allt kändes som en vinst. En vinst i form av upprättelse och nyåterfunnet självförtroende!
***
Efter matchen fick jag en rejäl dos bästakompis. Sjukt att man inte setts på 4 månader och att det ändå känns som om det vore igår! Allt var sig likt. Trots detta var jag inte ens nära att hoppa på tåget mot Göteborg när jag hejdåkramamades på perrongen.

Kul att återse coach Ström oxå. Det kändes lite konstigt dock att ett gäng främmande fick den berömda "körhårtklappen" som man själv premunurerat på de senaste två säsongerna...
***
Idag har jag varit sympatisjuk med Andreas. Som harklar och snörvlar sig om vartannat. Vaknade 8.30 vilket i sig är något av ett rekord i långsovning för min prins. Sen läste vi tidningen och somnade om. Jag i sängen och gubben på soffan. Vaknade yrvaket till och kollade klockan som visade 13.30! Ooops kunde ju inte stämma det där. Så länge kan man bara inte sova! Men alla klockar visade till mitt stora förtret på samma tid. Någon var visst i behov av sömn....
***
Vilan gjorde i vilket fall susen. Var taggad till tusen inför kvällens DM- match mot Sandåkern. Någon skall ta sådana matcher på allvar. Det var kul att spela en match från start igen. Jag hade bestämt mig för att vara lite mer pang-på-rödbetan i spelet. Därför satt det skönt att gå ut aggressivt och kapa benen av de två små liven till sandåkernlirare så att de båda ståendes flög i backen när jag försökte ta bollen!
***
Min copyrightade benparad på friläget hade vilat länge med tanke på att jag efter tillsägelse iallafall försöker att hålla mig lite mer upprätt under spelet och inte liknas vid en marionettdocka. Idag plockades den i vilket fall fram för att bjuda publiken på lite show i en annars ganska tam tillställning.
***
Matchen slutade 3-0 och firades med en macka på nyöppnade subway just bredvid mitt och ett megastort fång nollan-blommor stod på bordet när jag kom hem.
 

Måste säga att de mackorna verkligen gjordes med omsorg. Det tog trots allt 10 minuter att göra två subs. Man får köpa att det tar lite tid när man med kärlek skall lägga på en gurka i taget med en tång. Jag gillar subways men ogillar starkt att man måste göra minst 10 val för varje macka det ger mig en överdrivet stor beslutsångest.


Natti Natti. ///Skrutt


Kommentarer
Postat av: Kärradal-syster

Sitter med din guddotter som glatt konstaterar där är moster Sara. Varpå dialog följde:
-Ska vi åka till moster Sara?
-Inte idag, det är så långt till henne.
-Jaha....
-Men vi kan väl åka en annan dag?
Så jag fick lova att en annan dag kan vi åka och så sa jag att Sara nog kommer hem till jul varpå Alicia sa:
Det får vi hoppas!

2007-10-17 @ 11:27:01
Postat av: Moster

Hälsa mitt charmtroll att jag skall försöka komma hem och busa med henne till jul! Om inte annat så vet ni att jag bara är ett flyg (och några slantar) bort när hon frisknat till efter operationen! Vem vet, det kanske drar ihop sig till pulkåkning snart...

2007-10-17 @ 15:43:01
Postat av: Josse

Tja, såg att du försökt prata med mig igår. Vi har match mot Ingelstad imån, ska bli intressant. Dom har blandat och gett hittills. Vad har ni för matcher i helgen då?

Ta det lugnt i kylan! Kram

2007-10-19 @ 09:30:25
Postat av: Sara

Bussen avgår mot Örebro om några timmar. Spelar mot Karlstad på lördag och Rönnby på söndag.

2007-10-19 @ 11:09:34
Postat av: Josse

Men vad ska ni göra i Örebro då?

2007-10-19 @ 16:15:26
Postat av: Josse

Är det mig som vänsterback du menar? :)

2007-10-22 @ 22:21:42
Postat av: sara

jajemänsan du är med i mitt dreamteam ;)

2007-10-23 @ 07:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback