Ex Libris

Den här veckan har jag jobbat med tre böcker parallellt. Blir så  när man har två sängbord och lever livet i en låda. Strindbergs klassiker Hemsöborna har avnjutits på nytt. Herr Carlsson och Madam Flod var lika underhållande som alltid. Dessutom är det en underbart kul bok att försöka sig på att läsa högt! Jag skrattar så jag dör när jag hör mig själv uttala bondskan med inlevelse!

Anna, min älskade av Magnus Utvik bjuder inte på mycket i språklig väg. Snarare är hans "sanna" berättelse om hans cancersjuka älskade en ganska tung historia om skuldkänslor och sorgen över att inte kunna bli föräldrar. Vet egentligen inte varför jag gillar det läsa sådana där eländiga berättelser. Börjar tröttna. Det här får nog bli den sista på ett tag.

På ljudbok (ja, definitivt TANTVARNING) avverkas just nu även  Dennis Lehanes Mörker, ta min hand. Det slår mig att jag har ett något brett bokurval i min bohylla...

På tal om det så var jag en sväng på stan idag och letade febrilt efter nobelpristagarinnans( ja, det var en HON) Doris Lessings Under huden och uppföljaren Ben, ute i världen. Ingen större lycka där. Visade sig att dessa är slut på alla svenska förlags lager runt om i landet. Skit med. Har ju blivit lite av en tradition det där med nobelpristagarläsningen.

I vilket fall gick jag inte hem tomhänt. I påsen från Åkerbloms ligger nu Roslund &Hellströms Odjuret och Ronnie Sandahls debutroman Vi som aldrig sa hora och väntar. Aningen mer sugen på att plöja igenom dem än att skriva en hemuppgift till AKK-kursen och städa min lägenhet för det efterlängtade besöket i helgen!

Kommentarer
Postat av: Henrik

?Han kom som ett yrväder en aprilafton och hade ett Höganäskrus i en svångrem om halsen". Vackert!

Postat av: Åsa

Om det är tantvarning på ljudböcker så är jag en äkta tant. Min rastlösthet passar så bra till ljudböcker då man kan göra annat medan man läser. Hur käckt som helst! Kram.

2007-10-12 @ 15:10:14
URL: http://stillnatljus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback