Fortfarande shortsväder?

Idag har jag varit fotbollsinstruktör för ett gäng småkillar och tjejer i årkurs 6 som har fotboll som elevens val. Jag påmindes ganska fort över varför jag lade fotbollsskorna vilande i förrådet i väntan på bättre tider för att lägga ner med tid på innebandyn. Fy satans vad kallt det var! Brrr! Inte lätt att stå där och säga till de små knattarna "att nej men här är inte så kallt. Hopp och lek nu!" För kallt var det. Nordanvindarna verkar ha hittat hit och biter lite lagom skönt i kinderna. Har jag sagt att en av de värsta sakerna jag vet är att skrapa rutor? Lite på fel breddgrader för det kanske. Sån tur är så har jag ingen egen bil.

På tal om att frysa när träningen börjar så har ju annars målvaktstränare Kenneth en eminent lösning på även detta problemet. Ett enkelt bastubad innan träningen och målvaktsuppvärmningen är ett minne blott!
Minns att vi körde en liknande uppvärmning i blaget med Warberg för ett par år sedan. Den beryktade elementuppvärmningen som Pelle införde är inte att förakta!

Brr återigen. Får kanske bli långbyxor på dagens onsdagslöpning...
Har inte bestämt mig än. Allt hänger på Renström. Kör hon med shorts så gör jag. Man vill ju inte vara den som ger sig först!

På tal om shorts så hade vi en riktig shortsgalning i RBK. Lagets enda ryss (läs tjeck) Hana var envis med shortsandet vintern igenom. Det var ingen tvekan där. Jag fick helt enkelt se mig slagen av en bättre lirare!

Jag hade tänkt skriva om hur irriterande det är att jag för någon vecka sedan blev av med min älskade gamla skitcykel. Den vart stulen utanför nolia när jag var där och höll i ett innebandypass. Min cykel var en sån där lagom ful cykel som inte en levande själ skulle vilja ha. Så där lagom gammal att den inte ens är börjar bli snygg igen. Trodde jag. Köpte den första veckan jag kom hit för 500 riksdaler så det var kanske ingen större sorg egentligen. Trots det så saknade jag min klenod, den fyllde sin funktion och var fin att cykla på. Idag när jag promenerade hem från Grubbe så beslutade jag mig för att kolla en sväng i närheten av Dragonen och Nolia efter den. Där i ett skogsbrynet låg den slängd- i sina sinnes fulla bruk. Glädje!

Hade tänkt hinna fundera över inlägget idag och möjligtvis läsa igenom det.  Men jag satt och redigerade en text som skulle in på dalens hemsida och som vanligt gick det inte fort. Jag har helt enkelt inte tålamod för sådant och lär mig aldrig. Slutar alltid med att jag ger upp och ber om hjälp...
Det blir många tunga ord vid datorn. Vid sådana tillfällen önskar jag att jag vore mer som syster Linda. Hon är envisare än envis med diverse pillande och kan hålla på i timmar tills det funkar (kan tolkas som man vill). Själv blir jag tokig när det inte går som jag hoppats direkt- och ger sonika upp....

Hann se en stund av TV-matchen i måndags. Måste säga att jag gillar färgerna på mattan. Önskar dessutom att jag kunde säga att jag gillar kortsidevinkeln. Mest för att ingen annan gör det. Men mina ögon har helt enkelt inte förmågan att läsa av och bedöma avståndet från den vinkeln. Sorry!

Tråkigt med bara en pinne i den matchen. Kul att Dalen fortsatt spelar bra. För övrigt har jag bara en sak att säga om matchen- "sveriges blekaste norrmann" Ketil Kronberg äger! Butter eller inte i intervjun efteråt. Spelar mindre roll. Den killen är helt enkelt bara sig själv!

Ooops, måste springa mot Gammlia. Träningsvärken från måndagens "små-jucks-armhävningar" börjar lägga sig nu. Bara två träningar till helgens match och idag skall det köttas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback