På promenad genom stan

  image220

Den nakna träden står omkring ditt hus
och släppa in himmel och luft utan ända,
de nakna träden stiga ned till stranden
och spegla sig i vattnet.
Än leker ett barn i höstens gråa rök
och en flicka går med blommor i handen
och vid himlaranden
flyga vita silvervita fåglar upp. 
(Höst av E. Södergran)


Jag är hundvakt åt Hjördis lilla vovve Siri idag. Vilket gör att jag får tummen ur *pip* att komma ut i friska luften och rasta dom lurviga!

Vädret såg inte särskilt lovande ut idag. Grått och mulet. Nere vid älven (eller havet/fjärden som syrran säger) var det dock annorlunda. Solen letade sig fram och alla härligt gula löv lyser upp. Var tvungen att plocka fram mobilen och ta ett litet kort. Visserligen ger det inte utsikten rättvisa, men kort gör ju sällan det. Iallafall inte på mig!

Borde i samband med detta passa att tacka den/de som är ansvariga för det hemska kortet från Nolia på mig som var med i IB-Magget. Kul att man vet om att man är på kort... Tack!


Kommentarer
Postat av: Limmet Lundin

Hola! Skulle behöva din e-mailadress om det är ok!? Det är en bloggkamp på g. mvh

2007-10-10 @ 16:06:27
Postat av: Me

Ja du klister- [email protected]

2007-10-11 @ 23:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback