Så det kan gå...

Hörde att det spelats match på Gammlia i fredags. Är inte min sak att sitta här och kommentera eller skriva något slags referat. Konstateras kan att premiärmatchen inte blev såsom någon i Dalen sett framför sig, hoppats eller som vi spelat upp matchen i huvudet under de senaste månadernas långa väntan. Det var helt enkelt dagen då allt gick fel- för alla- samtidigt och ingen kunde visa vägen därifrån. Sån tur var så vet vi att detta var ett undantag, att vi kan bättre och förhoppningsvis kan vi  ta med oss massor av lärdomar från matchen och ge nästa helgs motstånd sota för skiten.

Hoppas på att aldrig få se en sådan genomklappning igen. För stundtals visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Det gjorde ont att titta! Någon sa till mig efteråt: "Var det ändå inte lite skönt så här i efterhand att slippa vara med på den skitmatchen?" Men det är ju verkligen inte så det fungerar. Är man med i ett lag så är man inte bara med då det skålas i champagnen efter framgångarna- man är med och torkar upp skiten dagen efter också!  

För egen del kan jag bara hoppas att reportern på VF som gjorde våra spelarpresentationer inför premiären helt är ute och cyklar angående mig. Jag menar "kan bli mindre och mindre speltid under året" sätter mig i en ordentlig uppförsbacke med en början på läktaren. Var skall det i så fall sluta? Instängd i skrubben i omklädningsrummet efter jul kanske HAHA!


Skämt och sidor så finns det mycket hopp om livet. Vädret är dock aningen pissigt denna söndagsmorgon och några större planer för aktiviteter under dagen är ännu ej smidda. Syrran frågade mig igår vad vi brukar hitta på på helgerna. Mitt svar dröjde något och kändes aningen tråkigt. Jag menar det händer inte så mycket egentligen. Träning i någon form eller match, en sväng på stan, middag på oleary´s, en eller annan lokal innebandymatch, en film- eller spelkväll på sin höjd. Sen händer det inte så mycket mer. Vad gör folk under sin lediga helg egentligen?

Igår var det födelsedagsfika hos H. Alldeles för mkt kakor även detta kalas och Sara som inte brukar äta kakor fick ont i magen. Känner mig som Puh i den där berättelsen då han äter upp alll honungen. Eller kanske är det snarare så att förlusten i TP fortfarande maler i buken. Möjligt. Lika barnsligt grinig som vanligt blev jag i vilket fall...

Sist men inte minst måste jag säga att nykomlingarna i division 1 Södra överraskar. Färjestadens vinst mot IBF och Olofströms tre raka imponerar! Man undrar vad Olofströms Louise Wickström äter till frukost? Skulle gärna ta lite av det inför veckans träningar... En ung nykomling som ensam gör 17 mål på tre raka matcher- stort!

Nu regnar det också. Vart tog den soliga höstdagen vägen?
De röda och gula lövern är inte fullt så vackra i regn som i solsken...
Ser ut att bli en dag i Canastankortens tecken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback